Sådan skriver du gode SEO-tekster, der skaber synlighed og salg

Hvordan skriver man gode SEO-tekster?

Velkommen til SEO-tekstforfatterens skriveværksted.  Her får du 16 (konkrete) tips til, hvordan du skriver gode SEO-tekster.

Kvinde skriver på laptop. Hvordan skriver man en SEO-tekst. beritbai.dk

Sådan skriver du gode SEO-tekster

Når du arbejder med SEO-tekster, er der tre trin i processen:

  1. Forarbejdet
  2. Skriveproces og redigering
  3. Opsætning på hjemmesiden

Jeg gennemgår alle tre trin i denne guide.

Du kan læse hele guiden eller klikke på overskrifterne og hoppe til det trin, du vil læse.

Forarbejdet til en SEO-tekst: Analyse og planlægning →

  1. Hvad er en SEO-tekst?
  2. Krav til SEO-venlige tekster: Forstå søgehensigten
  3. Start med en søgeordsanalyse
  4. Brug søgeordene naturligt i din tekst
  5. Kend dine kunder – tal til din målgruppe
  6. Hvad er målet med teksten?
  7. Hvor lang skal en god SEO-tekst være?

Sådan skriver og redigerer du en SEO-tekst →

  1. Skriv først – redigér bagefter
  2. Læsevenlige SEO-tekster
  3. De vigtige overskrifter og underoverskrifter
  4. Ryd ud i nørdede fagord
  5. Læs din SEO-tekst højt

Opsætning af SEO-teksten på hjemmesiden →

  1. Tekstbredde online – fra uoverskuelig til læsevenlig
  2. Ja tak til læsevenlig skriftstørrelse
  3. Udstyr din færdige SEO-tekst med title-tag og metabeskrivelse
  4. Giv dine SEO-tekster superkræfter med interne links

Forarbejdet til en SEO-tekst

Analyse og planlægning

1 – Hvad er en SEO-tekst?

SEO betyder Search Engine Optimization – eller på dansk søgemaskineoptimering. En SEO-tekst er en søgeoptimeret hjemmesidetekst, der er skrevet med henblik på at skabe synlighed på Google.

En SEO-tekst er målrettet bestemte søgeord, som dine potentielle kunder søger på, når de leder efter en ydelse, et produkt eller løsningen på et problem.

Inden du skriver en SEO-tekst, er du derfor nødt til at lave (eller få lavet) en grundig søgeordsanalyse. Med analysen i hånden vil du vide, hvilke søgeord der skal indgå i en konkret SEO-tekst.

SEO-tekster kan fx være:

  • Landingssider (salgssider), der sælger dine ydelser eller produkter
  • Blogindlæg og artikler, der går i dybden med et relevant emne
  • FAQ-sider, der besvarer kundernes ofte stille spørgsmål
  • How-to-sider, der forklarer kunden, hvordan de selv kan løse et problem

2 – Krav til SEO-venlige tekster: Forstå søgehensigten

Både dine potentielle kunder og Google reagerer positivt på gode SEO-tekster.

Med brug af kunstig intelligens (AI) bliver Google hele tiden bedre til at forstå hensigten med en søgning.

Din opgave er derfor:

  1.  At forstå søgehensigten på specifikke søgeord
  2.  At gøre dine SEO-tekster til det bedste svar på dine potentielle kunders søgning

Indhold i høj kvalitet, der rammer hensigten med en søgning, vinder på både kort og lang sigt.

Gode SEO-tekster skaber værdi for læserne

Fokusér på dine kunder, når du skriver SEO-tekster. Det er dem, der skal købe dine ydelser og produkter. Giv dine kunder brugbar information og kompetente svar.

Google siger det klart og tydeligt i deres Helpful Content Update. Hvis du vil have topplaceringer i søgeresultaterne, skal du fokusere på at skrive SEO-tekster, der skaber værdi for læserne.

3 – Søgeordsanalyse er fundamentet for SEO-teksten

Skal dine SEO-tekster være synlige på Google, så er du nødt til at vide, hvilke ord og sætninger dine potentielle kunder bruger, når de søger på Google.

Til det formål skal du lave en søgeordsanalyse.

En professionel søgeordsanalyse vil afdække:

  1. Hvilke ord du skal have med i de enkelte tekster
  2. Hvilken type indhold du skal lave (fx en salgsside, en lang guide, en kort artikel, en “how-to”-side eller en FAQ-side)
  3. Hvilke spørgsmål du skal besvare i teksten
  4. Hvor lang SEO-teksten skal være

Hvis du er i tvivl om, hvordan du laver en søgeordsanalyse, så søg professionel assistance.

Spring aldrig søgeordsanalysen over.

Den er selve fundamentet for, at du kan blive synlig på Google.

Søgeordene udgør den ramme, du skriver indenfor. Lidt ligesom reglerne i en dogmefilm.

Når rammen er lagt fast, kan du gå i gang med at skrive målrettede SEO-tekster.

4 – Brug søgeordene naturligt i din SEO-tekst

Ud fra søgeordsanalysen udvælger du det primære søgeord.

Sekundære søgeord, der lægger sig tæt op af det primære, skal også med i “rammen” for teksten. Det samme skal relaterede søgeord og spørgsmål.

Når du skriver din tekst, så lad både det primære, de sekundære og de relaterede søgeord indgå naturligt i teksten.

Prop ikke søgeord og søgesætninger unaturligt ind.

Du skal skrive SEO-teksten til dine potentielle kunder.

Det er det, jeg mener med, at søgeordene er din ramme.

  • Tag udgangspunkt i kundens udfordringer og problemer
  • Forklar, hvordan dine ydelser eller produkter kan hjælpe kunden
  • Besvar ofte stillede spørgsmål
  • Brug søgeordene naturligt

Så er du godt på vej til at skrive en god SEO-tekst.

Hvis du lige nu tænker, at det med søgeord virker lidt kompliceret, så husk, at en SEO-tekstforfatter eller en SEO-rådgiver kan hjælpe dig.

Både med selve søgeordsanalysen og med rådgivning om, hvordan du bedst bruger søgeordene i din SEO-tekst

5 – Kend dine kunder – tal til din målgruppe

Figurer i farver. Målret SEO-tekster til din ønskekunde. Berit Bai

Start med at spørge dig selv:

Hvilke kunder er jeg den bedste til at hjælpe?

Hvis du kigger på dine nuværende kunder, så er der sandsynligvis en bestemt type kunder, som du er rigtig god til at hjælpe.

Det er ofte også de kunder, hvor samarbejdet fungerer godt og gnidningsfrit.

Overvej derfor, hvem dine foretrukne kunder er. Hav denne kundetype i tankerne, når du skriver din SEO-tekst.

Når du kommunikerer målrettet, så vil der være nogle, der hurtigt forlader din hjemmeside, fordi du ikke taler til dem.

Og det er godt.

Målet er jo netop, at det er dine ønskekunder, der skal reagere positivt på dine SEO-tekster.

Flere ønskekunder giver positiv vækst og fremdrift i din virksomhed. De kunder, du IKKE er den bedste til at hjælpe, giver ofte hovedbrud og bøvl.

6 – Målet med SEO-teksten

Goal skrevet med rødt. SEO-teksten skal have et mål. beritbai.dk

Det er vigtigt, at du gør dig klart, hvad målet med din SEO-tekst er.

Med andre ord:

Hvad vil du gerne have folk til at gøre, når de læser en specifik tekst på din hjemmeside?

  • Skal de klikke videre og læse mere på andre sider?
  • Skal de kontakte dig?
  • Booke tid?
  • Bestille/købe et produkt
  • Skrive sig op til dit nyhedsbrev?
  • Følge dig på sociale medier?

Det er din opgave at guide kunden. Præcist og tydeligt. Du guider kunderne gennem din tekst, dine CTA-knapper (Call To Action) og dine interne links.

Vælg altid et hovedmål med teksten:

Det kan fx være ”Uforpligtende dialog – kontakt her” eller “bestil tid online”.

Vær opmærksom på, at det ikke er alle, der er klar til at tage kontakt eller bestille en tid.

Vælg derfor også et eller to sekundære mål:

Det kan være ”sign-up til nyhedsbrev”, “book 15 min. gratis rådgivning på telefon”, eller du kan linke til en artikel på din hjemmeside med mere relevant information.

7 – Hvor lang er en god SEO-tekst?

Den optimale længde på en SEO-tekst kan variere fra 300 ord til mere end 3.000 ord.

Længden op en SEO-venlig tekst afhænger af emnet, typen af indhold (kort guide eller uddybende artikel) og hvor mange ord dine konkurrenter i toppen af Google har skrevet.

Hvordan finder du ud af, hvor lang en SEO-tekst skal være?

Når du laver din søgeordsanalyse, er det vigtigt at kigge på, hvilke konkurrenter du er oppe imod på Google.

Kig som minimum på Top 5:

  1. Hvem indtager topplaceringerne?
  2. Hvilken type indhold skriver de?
  3. Hvilke områder indenfor emnet afdækker de?
  4. Hvilke spørgsmål besvarer de?
  5. Hvor lange er deres SEO-tekster?

Som med det meste andet indenfor SEO findes der forskellige værktøjer, som kan hjælpe dig på vej.

Jeg bruger bl.a. værktøjet thruuu.

Det er et værktøj, der scraper (gennemlæser) søgeresultaterne på Google på det søgeord, du indtaster.

Herefter får du en masse brugbar information og inspiration til dit indhold.

Med hjælp fra thruuu kan du blandt meget andet se:

  • Gennemsnitlig antal ord for fx top 10
  • Specifikt antal ord for hver placering i top 10

Er alle SEO-tekster i top 5 fx mellem 1500-2000 ord, så giver det dig en idé om, hvor lang din SEO-tekst skal være, hvis du vil til tops på Google.

Thruuu er nemt at bruge og prisvenligt.

Sådan skriver og redigerer du SEO-teksten

1 – Skriv SEO-teksten først – redigér bagefter

En skrivemotor, der ikke bliver brugt, ruster fast.

Da jeg skrev mine første artikler om fitness og sundhed tilbage i 1990’erne, boksede jeg med at få den viden, jeg havde i hovedet, til at flyde ud på papiret.

Jeg måtte finde på mentale krumspring for at snyde min hjerne og gå fra blokering til skriveflow.

I dag, hvor jeg skriver mange ord dagligt, er min skrivemotor så velsmurt, at den meget sjældent hakker og går i stå.

Min erfaring er:

  • Jo mere du skriver, des bedre bliver dine SEO-tekster
  • Jo mere du skriver, des mere velsmurt og blokeringsfri bliver din skrivemotor

Snyd den indre kritiker

Den indre kritiker er den del af dig, der har travlt med at kritisere og rette til, før du nærmest er kommet i gang med at skrive.

Der er heldigvis nogle tricks til at snyde den indre kritiker og bremseklods.

Det bedste råd, jeg kan give dig, er:

SKRIV FØRST – REDIGÉR BAGEFTER

Hvis du, hver gang du har skrevet en sætning, gør dig til dommer over, om det er godt eller skidt, så bremser du dig selv.

Den kreative del af dig skal have lov til at udfolde sig og skrive sig varm.

For faktum er:

At den kritiske del af dig ikke har den fjerneste idé om, hvor den kreative del er på vej hen.

For måske er der en meget væsentlig pointe på vej, som du skal skrive dig ind i. Det forstår den kritiske del ikke, den vil bare se resultatet.

Glem også alt om grammatik, mens du skriver. Stopper du op for at rette kommaer 120 gange undervejs, så bremser du det kreative flow.

Så derfor gentager jeg lige:

SKRIV FØRST – REDIGÉR BAGEFTER


Tid til redigering – sig det vigtigste først

Når du nu har givet dig selv lov til at skrive, så vil du ofte opdage, at de væsentligste pointer står et stykke nede i teksten.

Det er tilbage til, at den indre kritiker ikke forstår den kreative proces. Når du har skrevet dig varm, kommer der nemlig ofte guldkorn flyvende ned på papiret.

Læs din tekst igennem og find dine guldkorn.

Trekant med need to og nice to ift. SEO-tekster. Berit Bai

Nu må du gerne være kritisk.

Du skal nemlig beslutte, hvad der er ”need to know” og ”nice to know” i din tekst. Og du skal slette de dele af teksten, der er overflødige.

Flyt rundt på afsnittene, så ”need to know” kommer øverst.

Ret også gerne grammatik og stavefejl, men vær ikke for over-grundig lige nu.

2 – Gør dine SEO-tekster lette at læse

Nu sidder du med en tekst med et godt flow af information, hvor det vigtigste kommer først.

Næste skridt er at redigere teksten, så den fungerer godt online.

UX (User Experience) eller på dansk brugeroplevelsen er ekstremt vigtig, hvis du vil have kunderne til at blive på din hjemmeside og handle med dig.

En af de faldgruber, der er meget let at falde i som ny SEO-tekst-skribent, er at skrive tekster på samme måde, som du ville skrive en trykt (offline) tekst.

Men den går ikke.

Hvis du vil give dine brugere en god oplevelse – og gøre dem til kunder, så er der nogle vigtige tekstforfatter-greb, du er nødt til at kende.

Skriv skimme-venlige SEO-tekster

Nettet er et hurtigt medie. Det betyder, at når vi læser webtekster, så skimmer vi.

Øjet springer fra fixpunkt til fixpunkt.

Vi danner os et hurtigt overblik. Måske læser vi i dybden nogle steder. Måske er et skim nok til at få de informationer, vi har brug for.

Din opgave er at gøre din SEO-tekst skimme-venlig. Og samtidig skrive så fængende og interessant, at dine kunder får lyst til at læse hele teksten i dybden.

Derfor skal du nu hilse på dine nye bedste venner:

  • Korte afsnit (endnu kortere pga. mobil)
  • Overskrifter og underoverskrifter
  • Punktopstilling
  • Fed skrift
  • Citater
  • Billeder
  • Grafik
  • Bokse

Alle disse tekstforfatter-greb er med til at bryde din tekst op og skabe fix-punkter, når øjet skimmer

Med de fremhævede elementer i teksten skal læserne hurtigt kunne skimme sig til, om indholdet er relevant for dem.

Undgå for alt i verden ”wall of text”

Wall of text er en lang smøre uden afsnit og overskrifter.

Møder dine kunder sådan en tekst, så kan du være ret sikker på, at flertallet giver op på forhånd.

Det virker ganske enkelt uoverskueligt at læse.

Så ud med wall of text og ind med korte afsnit.

Tidligere har grundreglen været, at afsnit i online tekster maks. bør være tre linjer.

MEN …

I dag læser over 50% af de besøgende din SEO-tekst på mobiltelefon. Tre linjer på en computerskærm bliver til en del flere linjer på mobil.

Derfor vil du også se, at jeg sjældent har mere end to linjer i mine afsnit (på computer). De korte afsnit øger læsbarheden markant – også på mobil.

Google er gået over til Mobile First-indeksering.

Det vil sige, at det er mobilversionen af dit website, der bliver crawlet (læst) af Google. Og det er mobilversionen, der afgør, hvor godt du bliver placeret på Google.

Derfor skal brugervenligheden på ALLE områder være i top på mobil.

Det gælder også dine SEO-tekster.

3 – Giv dine SEO-venlige tekster gode overskrifter

Dine overskrifter og underoverskrifter tjener flere formål.

  1. Bryder teksten op i logiske afsnit
  2. Giver øjet fix-punkter til hurtigt skim
  3. Har betydning for SEO og din synlighed på Google

Gode overskrifter skaber struktur og overblik

Med gode overskrifter og underoverskrifter skaber du en logisk struktur i din SEO-tekst.

Overskrifter er geniale til et hurtigt skim.

Hvis jeg kun læser overskrifterne i din SEO-tekst, skal jeg ud fra dem alene kunne forstå:

  1. Hvad teksten handler om
  2. Hvilke emner du kommer omkring

Overskrifternes betydning for SEO

I SEO-tekster anbefaler jeg, at du bruger h-tags (heading = overskrift).

H-tags er et html-element. Og inden du taber alt gejst og tænker ”alt for teknisk”, så hæng lige på lidt endnu.

Er din hjemmeside lavet i WordPress, så vil dine h-tags se sådan her ud i html:

h-tags opsat i WordPress - Berit Bai


Visuelt på din hjemmeside, vil h-tags se sådan her ud:

Overskrifter i WordPress. beritbai.dk


Du kan se, at h-tags har en hierarkisk struktur.

Overskrifter er et vigtigt element i dine SEO-tekster. Ifølge Google selv lægger de mere vægt på selve overskriftens indhold, end hvilket h-tags du bruger.

Set gennem den professionelle tekstforfatters briller forærer h-tags dig en struktur i teksten.

Mit råd er derfor, at du bruger h-tags og bruger dem hierarkisk.

H-tags i SEO-tekster – sådan gør du

Der er et par grundregler omkring h-tags, som du skal kende til.

Google siger, det står dig frit for at bruge en eller flere h1-overskrifter i en SEO-tekst. Men hvis du tager udgangspunkt i en hierarkisk struktur, så anbefaler jeg, at du nøjes med én h1-overskrift.

H1-overskriften er hovedoverskriften på din tekst.

H1 i denne artikel er:

Sådan skriver du gode SEO-tekster, der skaber synlighed og salg

I forhold til SEO er det vigtigt, at du bruger det primære søgeord i din h1-overskrift. Mit primære søgeord er “SEO-tekster”, så det er naturligvis med i hovedoverskriften.

Du skal desuden bruge dine primære søgeord og de relaterede søgeord naturligt i nogle af dine h2-h4 overskrifter.

Undgå at proppe alle overskrifter med søgeord. Skab en naturlig variation.

Med gode overskrifter slår du tre fluer med et smæk:

  • Du gør dine tekster meget lettere at læse
  • Du gør det nemt at skimme din tekst
  • Du pleaser Google og styrker din indsats for at blive mere synlig på Google

Vil du vide mere om, hvordan du laver gode overskrifter (h-tags) i SEO-tekster, så læs min artikel om overskrifter her >

4 – Ryd ud i nørdede fagord

Alle brancher har fagord. Nogle brancher er værre end andre. Men det interne fagsprog finder du alle steder.

Fagord er fint, når du skal tale med kollegaer, som ved, hvad det går ud på.

Men det er noget rod i forhold til dine potentielle kunder. Og ofte også i forhold til din synlighed på Google.

Bruger du nørdede fagord, så forklar, hvad de betyder. Eller omskriv og undlad fagordet.

Nogle fagord har sin berettigelse, fordi dine ønskekunder ved, hvad de betyder. Men vær meget opmærksom på, hvornår og hvordan du bruger nørdede fagord.

Brug din søgeordsanalyse til fagords-oprydning

Når jeg taler med mine kunder, inden jeg går i gang med en søgeordsanalyse, så får jeg næsten altid interne fagord med i mine noter.

Og det interessante er, at det ofte viser sig, er der er meget få søgninger på de nørdede fagord.

Vælg derfor søgeord til dine tekster, som folk reelt søger på

Flertallet af potentielle glarmester-kunder ved ganske enkelt ikke, at glarmestre kalder et lydisoleret vindue for en lydrude.

Søgeordsanalyse til SEO-tekster. beritbai.dk

Eller hvad betyder det egentligt, hvis du siger, at du arbejder med agile processer?

Søgeordsanalyse data. beritbai.dk

Ryd op og ryd ud.

Brug kun fagord, som du er sikker på, dine kunder forstår.

Bruger du fagord, som du mener er uundværlige, men som dine kunder måske ikke helt forstår, så forklar betydningen. På den måde sikrer du, at du kommunikerer i øjenhøjde med dine kunder.

5 – Læs dine SEO-tekster højt

Nu kommer vi til et tip, som kan gøre en markant forskel på din endelige tekst.

Når du er ved at være i mål med din SEO-tekst, så læs den højt.

Oplæsning vil lynhurtigt afsløre de steder, hvor teksten er svær at læse eller hakker afsted uden flow og rytme.

Gode tekster har rytme. Jeg kan høre, når mine tekster ikke ”lyder” godt. Lidt ligesom det skurrer i øret, når en sanger synger falsk.

Ved oplæsning vil du opdage:

  • Sætninger, der er alt for lange og knudrede
  • Kedelige afsnit, som mangler rytme og variation
  • Lange ord, der er svære at læse
  • Stavefejl og kommafejl

Jeg bruger oplæsning som en vigtig del af min afsluttende redigering og korrektur. Det er et meget effektivt værktøj til at optimere din tekst.

Når en tekst er let at læse højt, så er den også let at læse for de besøgende på din hjemmeside.

Opsætning af SEO-teksten på hjemmesiden

1 – Tekstbredde online (fra uoverskuelig til læsevenlig)

Nu har du skrevet en formidabel SEO-tekst. Næste skridt er at lægge den online på din hjemmeside.

Og her skal du være obs på en fejl, jeg ser alt for ofte:

Fejlen består i, at teksten er opsat i fuld bredde fx 1100-1200 px. Opsat på denne måde bliver teksten virkelig svær at læse på en computerskærm.

Det er derfor vigtigt, at du opsætter din SEO-tekst i en læsevenlig bredde.

Fra 650-800 px i bredden gør teksten meget lettere at læse, end hvis den er 1100 eller 1200 px.

2 – Ja tak til læsevenlig (stor) skriftstørrelse

En sidste fejl, som jeg ofte ser, er at fonten (skriftstørrelsen) er for lille.

For lille skriftstørrelse er irriterende for læsere på computer – og tredobbelt irriterende på mobil.

Sørg for, at din font er så stor, at den er nem at læse (også på mobil).

Skriftstørrelsen afhænger lidt af skrifttypen, men 18-19 px fungerer ofte godt.

3 – Udstyr din færdige SEO-tekst med title-tag og metabeskrivelse

Når du er færdig med tekstforfatningen, og du har lagt din SEO-tekst op på din hjemmeside, så er der et sidste vigtigt punkt.

Du skal fortælle Google, hvad du gerne vil have vist i søgeresultatet.

Eks. på title og metabeskrivelse til en SEO-tekst. beritbai.dk

Den lilla tekst kaldes title tag (sidetitel), og den beskrivende tekst kaldes meta description (metabeskrivelse)

Er din hjemmeside lavet i WordPress, så er det super nemt at indsætte en sidetitel og metabeskrivelse.

Du installerer et plugin, der hedder Yoast SEO (den gratis version er fin).

Yoast har denne boks, hvor du kan indtaste din sidetitel og metabeskrivelse:

Yoast til title tag og metabeskrivelse på gode SEO-tekster. beritbai.dk

Det er langt fra altid, at Google viser din egen sidetitel og metabeskrivelse.

Giver det så mening at bruge tid på det?

Ja, det gør det.

For på nogle søgninger bliver dine egne sidetitler og metabeskrivelser vist.

Sidetitler og metabeskrivelsen har stor betydning for, hvor mange der klikker ind på din hjemmeside fra Googles søgeresultat.

Brug derfor tid på at skrive en relevant title og metabeskrivelse, der giver folk lyst til at klikke og læse mere.

Siden august 2021 er Google i lang højere grad end tidligere begyndt at omskrive sidetitler. Det betyder, at du skal være ultra-skarp på, hvordan du skriver dine sidetitler.

Jeg har derfor skrevet en artikel, der udelukkende omhandler sidetitler. Artiklen indeholder et link til et super godt gratis værktøj.

Skriv gode sidetitler (title-tags) – læs artiklen her >

4 – Giv dine SEO-tekster superkræfter med interne links

Din nye SEO-tekst skal bindes sammen med resten af din hjemmeside. Det gør du ved hjælp af intern linkbuilding.

Interne links er et kraftfuldt SEO-element, der kan have mærkbar betydning for dine placeringer på Google. Hvis de vel at mærke bliver lavet rigtigt.

Forkert opsatte interne links kan forvirre Google og skabe søgeordskannibalisering. Sker det, risikerer du, at flere sider på dit website  bekæmper hinanden. Resultatet er ofte, at ingen af de SEO-tekster, der kæmper mod hinanden, opnår tilstrækkelig synlighed.

Vil du lære at opsætte interne links korrekt, så de styrker din synlighed, så læs min guide til opsætning af interne links her →


Vil du have mere gratis viden om SEO-tekstforfatning og SEO, så connect med mig på LinkedIn → Her poster jeg alle nye artikler.

Kunne du lide indlægget? Del gerne – og spred god karma og gratis viden

RIGTIG GOD SKRIVELYST.


Sidder du med en tekst, som du gerne vil have professionel feedback på? Læs om mulighederne for sparring her >

Vil du hellere overlade tekstforfatning til en erfaren SEO-tekstforfatter? Så er du velkommen til at kontakte mig på tlf. 30702728 eller berit@beritbai.dk.

Læs også:

Sådan laver du gode overskrifter (H-tags) →
Sådan skrive du gode sidetitler (title-tags) →
Sådan bliver du synlig på Google →
Googleoptimering ⇒ Derfor skal du optimere din hjemmeside til Google →

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to Top
Copy link
Powered by Social Snap