Sådan skriver du (gode) SEO-tekster, som både dine kunder og Google vil elske

I denne “Guide til gode SEO-tekster” tager jeg dig med ind i SEO-tekstforfatterens pulserende skriveværksted.

Du får et grundigt indblik i, hvordan du skriver SEO-tekster, der både øger din synlighed på Google og styrker dit salg.

Guiden indeholder 15 konkrete tips, som du straks kan gå i gang med at bruge.

Jeg sætter desuden spot på nogle typiske fejl, der dræber lysten til at læse teksterne på din hjemmeside.

Heldigvis er der tale om fejl, du let kan undgå.

Kvinde skriver på laptop. Hvordan skriver man en SEO-tekst. beritbai.dk

Hvordan skriver man (knivskarpe) SEO-tekster?

Når du arbejder med SEO-tekster, er der tre trin i processen:

♦ Forarbejdet

♦ Skriveprocessen

♦ Opsætningen

Jeg gennemgår alle tre trin i denne guide.

Du kan læse hele guiden eller klikke på overskrifterne og hoppe til det trin, du vil læse.

Forarbejdet: Analyse og planlægning →

  1. Hvad er en SEO-tekst?
  2. Krav til SEO-tekster, der skal skabe synlighed og salg
  3. Start med en søgeordsanalyse
  4. Brug søgeordene naturligt i din tekst
  5. Kend dine kunder – tal til din målgruppe
  6. Hvad er målet med teksten?
  7. Hvor lang skal en god SEO-tekst være?

Skriveproces og redigering →

  1. Skriv først – redigér bagefter
  2. Læsevenlige SEO-tekster
  3. De vigtige overskrifter og underoverskrifter
  4. Ryd ud i nørdede fagord
  5. Læs din SEO-tekst højt

Opsætning på hjemmesiden →

  1. Tekstbredde online – fra uoverskuelig til læsevenlig
  2. Ja tak til læsevenlig skriftstørrelse
  3. Udstyr din færdige SEO-tekst med title-tag og metabeskrivelse

Forarbejdet

Analyse og planlægning

1 – Hvad er en SEO-tekst?

En SEO-tekst er en hjemmesidetekst, der er skrevet og optimeret, så den skaber synlighed på Google.

En SEO-tekst er målrettet bestemte søgeord. Inden du skriver en SEO-tekst, er du derfor nødt til at lave/eller få lavet en grundig søgeordsanalyse.

SEO-tekster kan fx være salgssider, vidensartikler og blogindlæg.

2 – Krav til SEO-tekster, der skal skabe synlighed og salg

Der er to ting omkring SEO-tekster, som du skal være særligt opmærksom på.

Både dine kunder og Google elsker GODT INDHOLD

Med brug af kunstig intelligens (AI) bliver Google hele tiden bedre til at forstå hensigten med en søgning.

Din opgave er derfor:

  1.  At forstå søgehensigten på specifikke søgeord
  2.  At gøre dine SEO-tekster til det bedste svar på dine potentielle kunders søgning

Indhold i høj kvalitet, der rammer hensigten med en søgning, vinder på både kort og lang sigt.

Brugervenlighed bliver belønnet af både mennesker og Google

Brugervenlighed på en hjemmeside er lig med god service.

Forestil dig, at du kommer ind i en fysisk butik, hvor varerne ligger hulter til bulter, og personalet står i baglokalet og drikker kaffe.

Når du endelig får kontakt med en ekspedient, kan han/hun ikke svare på dine spørgsmål.

Bliver du i butikken og foretager et køb, eller går du igen?

Når du kigger på din hjemmeside og dine SEO-tekster, så spørg dig selv:

  • Er der orden i min butik (kan folk let finde det, de søger)?
  • Ser min hjemmeside præsentabel, professionel og troværdig ud (billeder, tekst og grafik)?
  • Er det nemt at komme i kontakt med mig?
  • Besvarer mine SEO-tekster kundernes spørgsmål til mine ydelser eller produkter (er jeg hjælpsom og serviceminded)?
  • Fungerer mine SEO-tekster både for dem, der skimmer hurtigt – og for dem, der læser i dybden?

Gode SEO-tekster svarer til at yde god og professionel service til dine potentieller kunder.

God service bliver husket.

Det gælder både i fysiske butikker og på hjemmesider.

Når kunderne bliver på din hjemmeside, læser og klikker rundt, så klapper Google i hænderne og belønner dig.

Godt indhold, der er i tråd med søgehensigten, er guld værd i kampen om topplaceringer på Google.

3 – Start med en søgeordsanalyse

Skal dine SEO-tekster være synlige på Google, så er du nødt til at vide, hvilke ord og sætninger dine potentielle kunder bruger, når de søger på Google.

Til det formål skal du lave en søgeordsanalyse.

En professionel søgeordsanalyse vil afdække:

  1. Hvilke ord du skal have med i de enkelte tekster
  2. Hvilken type indhold du skal lave (fx en salgsside, en lang guide, en kort artikel, en “how to”-side eller en FAQ-side)
  3. Hvilke spørgsmål du skal besvare i teksten
  4. Hvor lang SEO-teksten skal være

Hvis du er i tvivl om, hvordan du laver en søgeordsanalyse, så søg professionel assistance.

Spring aldrig søgeordsanalysen over.

Den er selve fundamentet for, at du kan blive synlig på Google.

Søgeordene udgør den ramme, du skriver indenfor. Lidt ligesom reglerne i en dogmefilm.

Når rammen er lagt fast, kan du gå i gang med at skrive målrettede SEO-tekster.

4 – Brug søgeordene naturligt i din tekst

Ud fra søgeordsanalysen udvælger du det primære søgeord.

Sekundære søgeord, der lægger sig tæt op af det primære, skal også med i “rammen” for teksten. Det samme skal relaterede søgeord og spørgsmål.

Når du skriver din tekst, så lad både det primære, de sekundære og de relaterede søgeord indgå naturligt i teksten.

Prop ikke søgeord og søgesætninger unaturligt ind.

Du skal skrive til din potentielle kunder – ikke til Google!

Det er det, jeg mener med, at søgeordene er din ramme.

  • Tag udgangspunkt i kundens udfordringer og problemer
  • Forklar, hvordan dine ydelser eller produkter kan hjælpe kunden
  • Besvar ofte stillede spørgsmål
  • Brug søgeordene naturligt

Så er du godt på vej til at skrive en god SEO-tekst.

Hvis du lige nu tænker, at det med søgeord virker lidt kompliceret, så husk, at en SEO-tekstforfatter eller en SEO-specialist kan hjælpe dig.

Både med selve søgeordsanalysen og med rådgivning om, hvordan du bedst bruger søgeordene i din SEO-tekst

5 – Kend dine kunder – tal til din målgruppe

Figurer i farver. Målret SEO-tekster til din ønskekunde. Berit Bai

Start med at spørge dig selv:

Hvilke kunder er jeg den bedste til at hjælpe?

Hvis du kigger på dine nuværende kunder, så er der sandsynligvis en bestemt type kunder, som du er rigtig god til at hjælpe.

Det er ofte også de kunder, hvor samarbejdet fungerer godt og gnidningsfrit.

Overvej derfor, hvem dine foretrukne kunder er.

For nogle hjælper det at lave en ”persona”. Det vil sige en meget konkret beskrivelse af din ønskekunde.

Når du skal lave en persona, kan du tage udgangspunkt i en af dine nuværende kunder, som er den type, du gerne vil have flere af.

Gå i dybden med beskrivelsen:

  • Alder
  • Køn
  • Stilling
  • Civilstand
  • Interesser
  • Hvilke problemer har ønskekunden, som du kan løse

Forhold dig også til, hvilken type markedsføring og kommunikation de reagerer positivt på.

Få overblik over:

  • Hvilke sociale medier bruger dine ønskekunder?
  • Foretrækker de at kommunikere på mail, telefon, sms eller via sociale medier
  • Læser de nyhedsbreve eller vil de hellere se et opslag på Instagram?
  • Bryder de sig ikke om Facebook, men er flittige brugere af LinkedIn (eller omvendt)
  • Hvilke ord og vendinger reagerer de positivt på, og hvad bryder de sig ikke om?

Med din persona i hånden bliver det meget lettere for dig at skrive målrettede tekster.

Husk: Når du kommunikerer målrettet, så vil der være nogle, der hurtigt forlader din hjemmeside, fordi du ikke taler til dem.

Og det er godt!

Målet er jo netop, at det er dine ønskekunder, der skal reagere positivt på dine SEO-tekster.

Flere ønskekunder giver positiv vækst og fremdrift i din virksomhed. De kunder, du IKKE er den bedste til at hjælpe, giver ofte hovedbrud og bøvl.

6 – Målet med SEO-teksten

Goal skrevet med rødt. SEO-teksten skal have et mål. beritbai.dk

Det er vigtigt, at du gør dig klart, hvad målet med hver SEO-tekst er.

Med andre ord:

Hvad vil du gerne have folk til at gøre, når de læser en specifik tekst på din hjemmeside?

  • Skal de klikke videre og læse mere på andre sider?
  • Skal de kontakte dig?
  • Booke tid?
  • Bestille/købe et produkt
  • Skrive sig op til dit nyhedsbrev?
  • Følge dig på sociale medier?

Det er din opgave at guide kunden. Præcist og tydeligt.

Vælg altid et hovedmål med teksten:

Det kan fx være ”kontakt for en uforpligtende dialog” eller “book tid online”.

Vær opmærksom på, at det ikke er alle, der er klar til at tage kontakt eller booke en tid.

Vælg derfor også et eller to sekundære mål:

Det kan være ”sign-up til nyhedsbrev”, book 15 min. gratis rådgivning på telefon eller link til en artikel på din hjemmeside med mere relevant information.

Du kender dine kunder og dine ydelser/produkter.

Du ved:

  • Hvilke spørgsmål dine kunder stiller
  • Hvad de ofte er i tvivl om
  • Hvilke udfordringer og problemer de har, som du kan løse
  • Hvilken service de sætter pris på
  • Hvad de ikke orker at bruge deres kostbare tid på

Forbind tingene logisk.

Tænk på købsprocessen, som en rejse kunden er på. Fra den første spæde interesse – frem til de foretager et køb.

7 – Hvor lang skal en god SEO-tekst være?

Den optimale længde på en SEO-tekst kan variere meget.

Hvordan finder du ud af, hvor lang en SEO-tekst skal være?

En væsentlig del af søgeordsanalysen er at kigge på, hvilke konkurrenter du er oppe imod på Google.

Kig som minimum på Top 5:

  1. Hvem indtager topplaceringerne?
  2. Hvilken type indhold skriver de?
  3. Hvilke områder indenfor emnet afdækker de?
  4. Hvilke spørgsmål besvarer de?
  5. Hvor lange er SEO-teksterne?

Som med det meste andet indenfor SEO findes der forskellige værktøjer, som kan hjælpe dig med at afdække dette.

Jeg bruger bl.a. værktøjet thruuu.

Det er et værktøj, der scraper (gennemlæser) SERP (Search Engine Result Page) på det søgeord, du indtaster.

Herefter får du en masse brugbar information og inspiration til dit indhold.

Med hjælp fra thruuu kan du bl.a. se:

  • Gennemsnitlig antal ord for fx Top 10
  • Specifikt antal ord for hver placering

Er alle placeringer i Top 5 fx mellem 2000-3000 ord, så giver det dig en idé om, hvor lang din SEO-tekst skal være.

Thruuu er nemt at bruge og prisvenligt (10 gratis søgninger pr. måned).

Her ser du et lille udpluk af de oplysninger, du kan hente i thruuu.

Screenshot SEO-tool. Hvor lang skal en god SEO-tekst være. Berit Bai

Skriveproces og redigering

1 – Skriv først – redigér bagefter

En skrivemotor, der ikke bliver brugt, ruster fast.

Da jeg skrev mine første artikler om fitness og sundhed tilbage i 1990’erne boksede jeg med at få den viden, jeg havde i hovedet, til at flyde ud på papiret.

Jeg måtte finde på mentale krumspring for at snyde min hjerne og gå fra blokering til skriveflow.

I dag, hvor jeg skriver mange ord dagligt, er min skrivemotor så velsmurt, at den meget sjældent hakker og går i stå.

Min erfaring er:

  • Jo mere du skriver, des bedre bliver dine SEO-tekster
  • Jo mere du skriver, des mere velsmurt og blokeringsfri bliver din skrivemotor

Snyd den indre kritiker

Den indre kritiker er den del af dig, der har travlt med at kritisere og rette til, før du nærmest er kommet i gang med at skrive.

Der er heldigvis nogle tricks til at snyde den indre kritiker og bremseklods.

Det bedste råd, jeg kan give dig, er:

SKRIV FØRST – REDIGÉR BAGEFTER

Hvis du, hver gang du har skrevet en sætning, gør dig til dommer over, om det er godt eller skidt, så bremser du dig selv.

Den kreative del af dig skal have lov til at udfolde sig og skrive sig varm.

For faktum er:

At den kritiske del af dig ikke har den fjerneste idé om, hvor den kreative del er på vej hen.

For måske er der en meget væsentlig pointe på vej, som du skal skrive dig ind i. Det forstår den kritiske del ikke, den vil bare se resultatet.

Glem også alt om grammatik, mens du skriver. Stopper du op for at rette kommaer 120 gange undervejs, så bremser du det kreative flow.

Så derfor gentager jeg lige:

SKRIV FØRST – REDIGÉR BAGEFTER


Tid til redigering – sig det vigtigste først

Når du nu har givet dig selv lov til at skrive, så vil du ofte opdage, at de væsentligste pointer står et stykke nede i teksten.

Det er tilbage til, at den indre kritiker ikke forstår den kreative proces. Når du har skrevet dig varm, kommer der nemlig ofte guldkorn flyvende ned på papiret.

Læs din tekst igennem og find dine guldkorn.

Trekant med need to og nice to ift. SEO-tekster. Berit Bai

Nu må du gerne være kritisk.

Du skal nemlig beslutte, hvad der er ”need to know” og ”nice to know” i din tekst. Og du skal slette de dele af teksten, der er overflødige.

Flyt rundt på afsnittene, så ”need to know” kommer øverst.

Ret også gerne grammatik og stavefejl, men vær ikke for over-grundig lige nu.

2 – Gør dine SEO-tekster læsevenlige

Nu sidder du med en tekst med et godt flow af information, hvor det vigtigste kommer først.

Næste skridt er at redigere teksten, så den fungerer godt online.

UX (User Experience) eller på dansk brugeroplevelsen er ekstremt vigtig, hvis du vil have kunderne til at blive på din hjemmeside og handle med dig.

En af de faldgruber, der er meget let at falde i som ny SEO-tekst-skribent, er at skrive tekster på samme måde, som du ville skrive en trykt (offline) tekst.

Men den går ikke.

Hvis du vil give dine brugere en god oplevelse – og gøre dem til kunder, så er der nogle vigtige tekstforfatter-greb, du er nødt til at kende.

Skriv skimme-venlige SEO-tekster

Nettet er et hurtigt medie. Det betyder, at når vi læser webtekster, så skimmer vi.

Øjet springer fra fixpunkt til fixpunkt.

Vi danner os et hurtigt overblik. Måske læser vi i dybden nogle steder. Måske er et skim nok til at få de informationer, vi har brug for.

Din opgave er at gøre din SEO-tekst skimme-venlig. Og samtidig skrive så fængende og interessant, at dine kunder får lyst til at læse hele teksten i dybden.

Derfor skal du nu hilse på dine nye bedste venner:

  • Korte afsnit (endnu kortere pga. mobil)
  • Overskrifter og underoverskrifter
  • Bullets
  • Fed skrift
  • Citater
  • Billeder
  • Grafik
  • Bokse

Alle disse tekstforfatter-greb er med til at bryde din tekst op og skabe fix-punkter, når øjet skimmer

Med de fremhævede elementer i teksten skal læserne hurtigt kunne skimme sig til, om indholdet er relevant for dem.

Undgå for alt i verden ”wall of text”

Wall of text er en lang smøre uden afsnit og overskrifter.

Møder dine kunder sådan en tekst, så kan du være ret sikker på, at flertallet giver op på forhånd.

Det virker ganske enkelt uoverskueligt at læse.

Så ud med wall of text og ind med korte afsnit.

Tidligere har grundreglen været, at afsnit i online tekster maks. bør være tre linjer.

MEN …

I dag læser over 50% af de besøgende din SEO-tekst på mobiltelefon. Tre linjer på en computerskærm bliver til en del flere linjer på mobil.

Derfor vil du også se, at jeg sjældent har mere end to linjer i mine afsnit (på computer). De korte afsnit øger læsbarheden markant – også på mobil.

Google er gået over til Mobile First-indeksering.

Det vil sige, at det er mobilversionen af dit website, der bliver crawlet (læst) af Google. Og det er mobilversionen, der afgør, hvor godt du bliver placeret på Google.

Derfor skal brugervenligheden på ALLE områder være i top på mobil.

Det gælder også dine SEO-tekster.

3 – Tilføj gode overskrifter og underoverskrifter

Dine overskrifter og underoverskrifter tjener flere formål.

  1. Bryder teksten op i logiske afsnit
  2. Giver øjet fix-punkter til hurtigt skim
  3. Har betydning for SEO og din synlighed på Google

Gode overskrifter skaber struktur og overblik

Med gode overskrifter og underoverskrifter skaber du en logisk struktur i din SEO-tekst.

Overskrifter er geniale til et hurtigt skim.

Hvis jeg kun læser overskrifterne i din SEO-tekst, så skal jeg ud fra dem alene kunne forstå:

  1. Hvad teksten handler om
  2. Hvilke emner du kommer omkring

Overskrifternes betydning for SEO

I SEO-tekster anbefaler jeg, at du bruger h-tags (heading = overskrift).

H-tags er et html-element. Og inden du taber alt gejst og tænker ”alt for teknisk”, så hæng lige på lidt endnu.

Er din hjemmeside lavet i WordPress, så vil dine h-tags se sådan her ud i html:

h-tags opsat i WordPress - Berit Bai


Visuelt på din hjemmeside, vil h-tags se sådan her ud:

Overskrifter i WordPress. beritbai.dk


Du kan se, at h-tags har en hierarkisk struktur.

Overskrifter er et vigtigt element i SEO.

Vær obs på, at det til stadighed bliver debatteret i SEO-kredse, præcist hvor meget h-tags vægter. Ifølge John Mueller fra Google lægger de mere vægt på selve overskriftens indhold, end hvilket h-tags du bruger.

Set gennem tekstforfatters briller forærer h-tags dig en struktur i teksten. Mit råd er derfor, at du bruger h-tags og bruger dem hierarkisk.

H-tags – sådan gør du

Der er et par grundregler omkring h-tags, som du skal kende til.

Ifølge Google står det dig frit for at bruge en eller flere h1-overskrifter i en SEO-tekst. Men hvis du tager udgangspunkt i en hierarkisk struktur, så anbefaler jeg, at du nøjes med én h1-overskrift.

H1-overskriften er hovedoverskriften på din tekst.

H1 i denne artikel er:

Sådan skriver du SEO-tekster, som både dine kunder og Google vil elske

I forhold til SEO er det en god idé, at du bruger det primære søgeord i din h1-overskrift. Mit primære søgeord er “SEO-tekster”, så det er naturligvis med i hovedoverskriften.

Du skal desuden bruge dine primære søgeord og de relaterede søgeord naturligt i nogle af dine h2-h4 overskrifter.

Undgå at proppe alle overskrifter med søgeord. Skab en naturlig variation.

Med gode overskrifter slår du tre fluer med et smæk:

  • Du gør dine tekster meget lettere at læse
  • Du gør det nemt at skimme din tekst
  • Du pleaser Google og styrker din indsats for at blive mere synlig på Google

Vil du vide mere om, hvordan du laver gode overskrifter (h-tags) i SEO-tekster, så læs min artikel om overskrifter her >

4 – Ryd ud i nørdede fagord

Alle brancher har fagord. Nogle brancher er værre end andre. Men det interne fagsprog finder du alle steder.

Fagord er fint, når du skal tale med kollegaer, som ved, hvad det går ud på.

Men det er noget rod i forhold til dine potentielle kunder. Og ofte også i forhold til din synlighed på Google.

Bruger du nørdede fagord, så forklar, hvad de betyder. Eller omskriv og undlad fagordet.

Nogle fagord har sin berettigelse, fordi dine ønskekunder ved, hvad de betyder. Men vær meget opmærksom på, hvornår og hvordan du bruger nørdede fagord.

Brug din søgeordsanalyse til fagords-oprydning

Når jeg taler med mine kunder, inden jeg går i gang med en søgeordsanalyse, så får jeg næsten altid interne fagord med i mine noter.

Og det interessante er, at det ofte viser sig, er der er meget få søgninger på de nørdede fagord.

Vælg derfor søgeord til dine tekster, som folk reelt søger på

Flertallet af potentielle glarmester-kunder ved ganske enkelt ikke, at glarmestre kalder et lydisoleret vindue for en lydrude.

Søgeordsanalyse til SEO-tekster. beritbai.dk

Eller hvad betyder det egentligt, hvis du siger, at du arbejder med agile processer?

Søgeordsanalyse data. beritbai.dk

Ryd op og ryd ud.

Brug kun fagord, som du er sikker på, dine kunder forstår.

Bruger du fagord, som du mener er uundværlige, men som dine kunder måske ikke helt forstår, så forklar betydningen. På den måde sikrer du, at du kommunikere i øjenhøjde med dine kunder.

5 – Læs dine SEO-tekster højt

Nu kommer vi til et tip, som kan gøre en markant forskel på din endelige tekst.

Når du er ved at være i mål med din SEO-tekst, så læs den højt.

Oplæsning vil lynhurtigt afsløre de steder, hvor teksten er svær at læse eller hakker afsted uden flow og rytme.

Gode tekster har god rytme. Jeg kan høre, når mine tekster ikke ”lyder” godt. Lidt ligesom det skurer i øret, når en sanger synger falsk.

Ved oplæsning vil du opdage:

  • Sætninger, der er alt for lange og knudrede
  • Kedelige afsnit, som mangler rytme og variation
  • Lange ord, der er svære at læse
  • Stavefejl og kommafejl

Jeg bruger oplæsning som en vigtig del af min afsluttende redigering og korrektur. Det er et meget effektivt værktøj til at optimere din tekst.

Når en tekst er let at læse højt, så er den også let at læse for de besøgende på din hjemmeside.

Gode (læsevenlige) SEO-tekster styrker din troværdighed, og som kunde køber vi af mennesker, vi har tillid til.

Opsætning på hjemmesiden

1 – Tekstbredde online (fra uoverskuelig til læsevenlig)

Nu har du skrevet en formidabel SEO-tekst. Næste skridt er at lægge den online på din hjemmeside.

Og her skal du være obs på en fejl, jeg ser alt for ofte:

Fejlen består i, at teksten er opsat i fuld bredde fx 1100-1200 px. Opsat på denne måde bliver teksten virkelig svær at læse på en computerskærm.

Det er derfor vigtigt, at du opsætter din SEO-tekst i en læsevenlig bredde.

Fra 650-750 px i bredden gør teksten meget lettere at læse, end hvis den er 1100 eller 1200 px.

2 – Ja tak til læsevenlig (stor) skriftstørrelse

En sidste fejl, som jeg ofte ser, er at fonten (skriftstørrelsen) er for lille.

For lille skriftstørrelse er irriterende for læsere på computer – og tredobbelt irriterende på mobil.

Sørg for at din font er så stor, at den er nem at læse (også på mobil).

Skriftstørrelsen afhænger lidt af skrifttypen, men 18-19 px fungerer ofte godt.

3 – Udstyr din færdige SEO-tekst med title-tag og metabeskrivelse

Når du er færdig med tekstforfatningen, og du har lagt din SEO-tekst op på din hjemmeside, så er der et sidste vigtigt punkt.

Du skal fortælle Google, hvad du gerne vil have vist i søgeresultatet.

Eks. på title og metabeskrivelse til en SEO-tekst. beritbai.dk

Den lilla tekst kaldes title tag (sidetitel), og den beskrivende tekst kaldes meta description (metabeskrivelse)

Er din hjemmeside lavet i WordPress, så er det super nemt at indsætte en sidetitel og metabeskrivelse.

Du installerer et plugin, der hedder Yoast SEO (den gratis version er fin).

Yoast har denne fine boks, hvor du kan indtaste din sidetitel og metabeskrivelse:

Yoast til title tag og metabeskrivelse på gode SEO-tekster. beritbai.dk

Det er langt fra altid, at Google viser din egen sidetitel og metabeskrivelse.

Giver det så mening at bruge tid på det?

Ja, det gør det.

For på nogle søgninger bliver dine egne sidetitler og metabeskrivelser.

Sidetitler og metabeskrivelsen har STOR betydning for, hvor mange der klikker ind på din hjemmeside fra Googles søgeresultat.

Brug derfor tid på at skrive en relevant title og metabeskrivelse, der giver folk lyst til at klikke og læse mere.

Læs meget mere om title tags her >


Jeg håber, denne guide har givet dig inspiration til at optimere din hjemmeside med gode SEO-tekster.

Har du spørgsmål til dine SEO-tekster, så stil dem endeligt i kommentarfeltet.

RIGTIG GOD SKRIVELYST.


Sidder du med en tekst, som du gerne vil have professionel feedback på? Læs om mulighederne for sparring her >

Vil du hellere overlade tekstforfatning til en erfaren SEO-tekstforfatter? Så er du velkommen til at kontakte mig på tlf. 30702728 eller berit@beritbai.dk.

Læs også:

Sådan laver du gode overskrifter (H-tags) →
Sådan skrive du gode sidetitler (title-tags) →
Sådan bliver du synlig på Google →
Google-optimering – SEO for begyndere →


Kunne du lide indlægget? Del meget gerne med dit netværk

Kvinde skriver på laptop. Fantastiske webtekster. beritbai.dk

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll til toppen
Copy link
Powered by Social Snap