Professionel søgeordsanalyse

Målret din indsats med de rigtige søgeord

En professionel søgeordsanalyse er selve fundamentet for succes med optimering til Google.

Uden en databaseret søgeordsanalyse famler du i blinde - og du risikerer at spilde tid og penge på indhold, der aldrig kommer til at give dig flere besøg og mere salg på din hjemmeside.

Med andre ord: Spring aldrig dette led over!

Søgeordsanalyse og søgeordsplanlægning

– forstå dine kunder og mød dem, hvor de er

Som virksomhed er det vigtigt at forstå den rejse, som en kunde er på - fra et behov opstår, til de rent faktisk investerer i en ydelse eller et produkt.

Denne rejse kaldes kunderejsen eller købsrejsen.

Når jeg arbejder med en søgeordsanalyse, tager den altid udgangspunkt i kunderejsen.

Jeg har både øje for de kunder, der allerede ved, at dine ydelser eller produkter eksisterer – og for de kunder, der endnu ikke er klar over, at netop det, du tilbyder, kan afhjælpe deres problem eller opfylde et specifikt behov.

For at skabe resultater med tekstforfatning og SEO skal vi kunne sætte os i kundernes sted. Vi skal forstå deres behov — og møde dem, hvor de er.

I kunderejse-fagsproget taler vi om at forstå ”søgehensigten” (user intent).

Ved at tilgå søgeordsanalysen på denne måde kan du brede dit marked ud. Du kommer din kunder i møde, samtidig med at du opnår langt bedre synlighed på Google, flere besøg på din hjemmeside og mulighed for at øge dit salg mærkbart.

Grundig dataindsamling med professionelle værktøjer til søgeordsanalyse

Ahrefs logo. Vigtigt værktøj til søgeordsanalyse. beritbai.dk
KWFinder-logo. Godt værktøj til søgeordsanalyse. Berit Bai - Tekst & SEO
AccuRanker logo - tracking af placeringer og søgeordsanalyse. Berit Bai
Google Search Console logo - Godt værktøj til søgeordsanalyse. Berit Bai

Når det kommer til søgeordsanalyse og resultater med din SEO-indsats, så nytter det ikke at tro – du skal vide.

Der kan være meget stor forskel på, hvilke ord du tror, dine kunder bruger, når de søger efter dine ydelser eller produkter, og hvilke ord de rent faktisk indtaster i Googles søgefelt.

Jeg benytter derfor flere forskellige professionelle værktøjer til søgeordsanalyse, når jeg skal afdække:

  • 1 Hvilke ord og søgefraser bruger folk helt konkret, når de søger?
  • 2 Hvilke relaterede søgeord knytter sig til det emne, som du ønsker at være synlig på?
  • 3 Hvilke spørgsmål stiller folk fx ”hvad betyder uskiftet bo?”, ”hvad er forskellen på selvværd og selvtillid?” eller ”hvad er en frossen skulder?”
  • 4 Hvilke konkurrenter er du oppe imod på Google? Hvem skal vi slå af banen, hvis du skal frem på side 1?
  • 5 Hvilken type indhold ligger på de bedste placeringer på Google?
  • 6 Hvilke ord og fraser er det realistisk, at du opnår synlighed på? (I nogle brancher er konkurrencen om de mest populære søgeord meget stor, så nogle gange skal der findes alternative veje til synlighed)

Alle disse informationer samler jeg til en overskuelig liste over de ord og termer, som er relevante at arbejde med indenfor et bestemt emne eller forretningsområde.

Søgeordsanalysen kan indeholde en guldgrube af forretningsmuligheder

Meget ofte, når jeg laver en søgeordsanalyse, så dukker der en guldgrube af informationer op til overfladen.

Det kan være en stor øjenåbner helt konkret at blive klar over, hvad dine potentielle kunder søger efter og interesserer sig for.

Det kan føre til nye ydelser og produkter, eller idéer til nyt relevant og målrettet indhold, som kan tiltrække endnu flere kunder.

Hvad koster en søgeordsanalyse?

En gennemarbejdet søgeordsanalyse udgør selve fundamentet for SEO-indsatsen på din hjemmeside.

Omfanget og ”dybden” af søgeordsanalysen afhænger af din virksomheds behov.

Tre eksempler på søgeordsanalyser:

  • 1 Søgeordsanalyse målrettet enkelte ydelser/produkter, som du ønsker at optimere på
  • 2 Søgeordsanalyse som en del af idéudviklingen i forbindelse med content marketing (blogindlæg og artikler)
  • 3 Komplet søgeordsanalyse på hele hjemmesiden/alle ydelser

Prisen afhænger af omfanget af analysen.

Jeg laver gerne et uforpligtende tilbud til dig.

SEO-specialist Berit Bai - søgeordsanalyse google

Få styr på fundamentet for din SEO-indsats med en professionel søgeordsanalyse

Som erfaren SEO-konsulent og SEO-tekstforfatter har jeg stor erfaring med at lave målrettede søgeordsanalyser.

Vil du opnå resultater — og undgå at spilde tid og ressourcer på de forkerte søgeord, så er et grundigt indledende analysearbejde helt essentielt.

Scroll to Top
Copy link
Powered by Social Snap