En professionel søgeordsanalyse er selve fundamentet for succes med optimering til Google.
Uden en databaseret søgeordsanalyse famler du i blinde - og du risikerer at spilde tid og penge på indhold, der aldrig kommer til at give dig flere besøg og mere salg på din hjemmeside.
Med andre ord: Spring aldrig dette led over!
Søgeordsanalyse og søgeordsplanlægning
– forstå dine kunder og mød dem, hvor de er
Som virksomhed er det vigtigt at forstå den rejse, som en kunde er på - fra et behov opstår, til de rent faktisk investerer i en ydelse eller et produkt.
Denne rejse kaldes kunderejsen eller købsrejsen.
Når jeg arbejder med en søgeordsanalyse, tager den altid udgangspunkt i kunderejsen.
Jeg har både øje for de kunder, der allerede ved, at dine ydelser eller produkter eksisterer – og for de kunder, der endnu ikke er klar over, at netop det, du tilbyder, kan afhjælpe deres problem eller opfylde et specifikt behov.
For at skabe resultater med tekstforfatning og SEO skal vi kunne sætte os i kundernes sted. Vi skal forstå deres behov — og møde dem, hvor de er.
I kunderejse-fagsproget taler vi om at forstå ”søgehensigten” (user intent).
Ved at tilgå søgeordsanalysen på denne måde kan du brede dit marked ud. Du kommer din kunder i møde, samtidig med at du opnår langt bedre synlighed på Google, flere besøg på din hjemmeside og mulighed for at øge dit salg mærkbart.
Grundig dataindsamling med professionelle værktøjer til søgeordsanalyse
Når det kommer til søgeordsanalyse og resultater med din SEO-indsats, så nytter det ikke at tro – du skal vide.
Der kan være meget stor forskel på, hvilke ord du tror, dine kunder bruger, når de søger efter dine ydelser eller produkter, og hvilke ord de rent faktisk indtaster i Googles søgefelt.
Jeg benytter derfor flere forskellige professionelle værktøjer til søgeordsanalyse, når jeg skal afdække:
Alle disse informationer samler jeg til en overskuelig liste over de ord og termer, som er relevante at arbejde med indenfor et bestemt emne eller forretningsområde.
Hvad koster en søgeordsanalyse?
En gennemarbejdet søgeordsanalyse udgør selve fundamentet for SEO-indsatsen på din hjemmeside.
Omfanget og ”dybden” af søgeordsanalysen afhænger af din virksomheds behov.
Tre eksempler på søgeordsanalyser:
Prisen afhænger af omfanget af analysen.
Jeg laver gerne et uforpligtende tilbud til dig.
Få styr på fundamentet for din SEO-indsats med en professionel søgeordsanalyse
Som erfaren SEO-konsulent og SEO-tekstforfatter har jeg stor erfaring med at lave målrettede søgeordsanalyser.
Vil du opnå resultater — og undgå at spilde tid og ressourcer på de forkerte søgeord, så er et grundigt indledende analysearbejde helt essentielt.