Tekst til din hjemmeside - der giver dig kunder direkte fra Google

Når en potentiel kunde lander på din hjemmeside, har du kun ganske få sekunder til at fastholde interessen.

Teksterne på din hjemmeside skal derfor straks invitere indenfor - og give lyst til at læse videre.

Samtidig skal de være skrevet med fokus på de rette søgeord, så du bliver synlig på Google.

Der er med andre ord en del ting, der skal gå op i en højere enhed, før en hjemmesidetekst performer godt.

Jeg har mange års erfaring som SEO-tekstforfatter og SEO-rådgiver.

Jeg ved derfor, hvad der skal til for at skrive tekster til din hjemmeside, der både skaber synlighed og salg.

 Kontakt mig i dag - og lad os sammen gøre din hjemmeside til en stærk salgskanal.

Hvorfor er det vigtigt med søgeoptimeret tekst på hjemmesiden?

SEO betyder Search Engine Optimization (eller på dansk søgemaskineoptimering).

En SEO-tekst er en tekst til din hjemmeside, der er skrevet til dine kunder - og samtidig optimeret til Google.

Hele 95% af alle søgninger på nettet i Danmark sker på Google. Det er her dine potentielle kunder leder efter dine ydelser og produkter.

Med gode placeringer på Google kan du mærkbart øge tilgangen af nye kunder - og dermed din omsætning.

Velskrevne SEO-tekster er et must, hvis du vil til tops på Google .

Det er ikke alle tekster på din hjemmeside, der skal søgeoptimeres. Men mange skal.

Mit speciale som erfaren SEO-tekstforfatter er at skrive tekster, der øger din synlighed - og får kunderne til at kontakte dig.

Typer af tekst til hjemmesider

Forside: Giver kunden et overblik over din virksomhed og linker videre til din ydelser og produkter (SEO-tekst)

Landingssider/salgssider: SEO-tekster, der præsenterer og sælger dine ydelser eller produkter

Artikler og blogindlæg: SEO-tekster, hvor du fremvise din faglige ekspertise og hjælpe dine potentielle kunder.

Om-side: Præsentation af din virksomhed (vision, mission, værdier) - og hvordan du hjælper dine kunder

Kontakt-side: Kontaktoplysninger, kontaktformular og Google Maps

Praktisk info: Diverse informationer som fx priser, handelsbetingelser, cookie- og privatlivspolitik etc.

Hvad er en god hjemmesidetekst?

Selv om du er vant til at skrive i forbindelse med dit arbejde. Eller du var en super skribent, da du skulle skrive opgaver på din uddannelse, så stiller tekstforfatning til en hjemmeside en række helt andre krav.

7 ting, du skal vide
om forfatning af tekst til hjemmesider

Teksterne skal være professionelle, velskrevne og interessante for din specifikke målgruppe

 Dine kunders problemer, behov og ønsker skal være i fokus.

Teksterne skal øge din synlighed på Google, så flere potentielle kunder besøger din hjemmeside

Teksterne skal tydeligt fremhæve din virksomheds unikke dna. Hvad er det, du kan og tilbyder, som gør, at kunden skal vælge dig fremfor en anden?

Teksterne skal styrke din troværdighed og skabe tillid til dine kompetencer, din virksomhed og dit brand

Teksterne skal opfordre til handling med tydelig call-to-action. En handling kan fx være: Kontakt mig her. Læs mere her. Bestil tid her. Se priser her osv.

Teksterne skal skrives, redigeres og opsættes, så de er letlæselige online

Kan du selv skrive dine hjemmesidetekster?

Nogle kan.

Men for mange er det en rigtig god investering at lade en erfaren tekstforfatter varetage den opgave.

Vil du gerne skrive selv, så tilbyder jeg rådgivning og feedback på dine tekster.

Kontakt mig på berit@beritbai.dk eller tlf. 30702728 for en uforpligtende snak om tekst til din hjemmeside, der skaber synlighed og salg.

Hvad koster professionel tekst til hjemmesiden?

Vil du have tekstforfatning i høj kvalitet skal du forvente at betale ca. 800 – 1.200 kr. pr. time.

Pas på med at købe tekst til din hjemmeside for billigt.

Nogle tekstforfattere tager 200 kr. i timen eller afregner pr. ord. Du vil se priser helt ned til 0,25 øre pr. ord. Det siger sig selv, at den type tekst IKKE er SEO-tekst i høj kvalitet.

Din virksomhed fortjener tekster, der tydeligt afspejler din høje faglighed og professionalisme.

DERFOR:

Forvent og stil krav til, at din tekstforfatter sætter sig grundigt ind i din virksomhed og dine ydelser.

Vær opmærksom på, at tekstforfatning af gode seo-tekster kræver en grundig dialog med dig. Og det kræver research, søgeordsanalyse og analyse af din konkurrenter.

Jeg anbefaler, at du desuden altid tjekker, hvad tekstforfatterens tidligere kunder siger.

Opnå (mærkbare) resultater
med tekst + SEO

Teksterne på din hjemmeside er meget vigtige.

MEN ... når målet er gode placeringer på Google, kan de professionelle tekster IKKE stå alene.

Vil du til tops på Google, så skal der - udover gode SEO-tekster - være helt styr på den tekniske SEO.

Det meste af denne tekniske indsats er usynlig for øjet. Den foregår i maskinrummet (backend) på din hjemmeside.

SEO er 360 grader, og din hjemmeside er ikke stærkere end det svageste led.

Professionelle tekster + SEO er derfor en kraftfuld kombination, når målet er øget synlighed og salg.

Vær obs på, at SEO-tekniske fejl og mangler trækker ned i Googles øjne. Ønsker du god synlighed på Google, skal du derfor have styr på både hjemmesidetekster og teknisk SEO.

Som professionel tekstforfatter og erfaren SEO-specialist kan jeg varetage både tekstforfatning og teknisk SEO på din hjemmeside.

Du får to leverandører i én person - og slipper for at skulle forholde dig til to forskellige konsulenter.

Jeg kan også fungerer som din SEO-rådgiver, hvis du selv vil skrive og lave SEO på din hjemmeside.

Søgeoptimeret tekst til hjemmesider er mit speciale

Jeg har arbejdet med online tekstforfatning siden 2009.

Siden 2015 har jeg udelukkende arbejdet med optimering af hjemmesider gennem professionel tekstforfatning, SEO og content marketing.

Mit speciale er at skrive tekster til hjemmesider, der både skaber synlighed på Google og øger dit salg.

Leder du efter en erfaren tekstforfatter til din hjemmeside, som leverer tekster i høj kvalitet, så kontakt mig for en uforpligtende snak.

Fagligt input til hjemmesideteksterne, du bestemmer hvordan

For at kunne skrive præcise og målrettede tekster har jeg brug for fagligt input fra dig eller dine medarbejdere.

I er eksperterne.

Det er dig/jer, som kunden skal kunne høre og mærke i teksterne.

Nogle foretrækker at sende mig en basistekst eller en række noter, som jeg kan arbejde ud fra.

Andre er vant til at kommunikere deres budskaber mundtligt og foretrækker, at jeg interviewer dem, eller at de indtaler en lydfil.

Du afleverer dine input til mig på den måde, der fungerer bedst for dig.

Arbejdsprocessen ved bestilling af tekst til din hjemmeside

  • 1 Vi aftaler emnet, ydelsen eller produktet, som teksten skal omhandle
  • 2 Jeg modtager noter, lydfil eller råtekst fra dig - og/eller interviewer dig
  • 3 Jeg laver en grundig og målrettet søgeordsanalyse, hvor jeg finder de relevante søgeord, som folk indtaster i Googles søgefelt
  • 4 Med fokus på dine potentielle kunder skriver jeg teksten ud fra dine faglige input
  • 5 Du gennemlæser teksten og kommer med eventuelle finjusteringer
  • 6 Jeg retter det sidste til, og vi er i mål
Berit Bai - hjemmesidetekster

Tekstforfatning + SEO samlet hos én leverandør

Vil du være synlig på Google og øge dit salg, så er professionel tekst + SEO en effektiv kombination.

Jeg er en af de få freelancere i Danmark, der kan håndtere både tekstforfatning og SEO for dig.

Hos mig er du ikke et nummer i bureauets række. Du og jeg har dialogen direkte. Jeg løser personligt alle opgaver.

Jeg har kontor i København (Østerbro) og kunder i hele Danmark.

Den indledende snak er altid 100% uforpligtende.

FAQ - Ofte stillede spørgsmål om tekst til hjemmesider

Hvor lang skal tekst til hjemmesider være?

Længden på tekster til en hjemmeside kan variere meget.

Det afhænger af:

  1. Formålet med teksten
  2. Hvad den skal kommunikere
  3. Søgehensigten (Search Intent). Hvilken type indhold matcher søgehensigten (dybdegående artikel eller kort og præcist)
  4. Om det er en SEO-tekst, der skal skabe synlighed på Google
  5. Hvor lange dine konkurrenters tekster er

I forhold til SEO-tekster er der en tendens til, at længere tekster har bedre mulighed for at opnå synlighed på Google. Men nogle gange er 600-800 ord også tilstrækkeligt.

Hvis alle i Top 3 på Google har skrevet 1500-1700 ord, så kommer du sandsynligvis ikke særlig langt med 800 ord.

Husk altid, at formålet med din tekst er at skrive godt og brugbart indhold.

Som professionel SEO-tekstforfatter bruger jeg data om søgeord, søgehensigt, længde på tekst mv. til at skabe en ramme (outline). Skriv herefter det bedst mulige indhold med fokus på dine potentielle kunder.

Hvad er SEO-tekstforfatning?

SEO betyder Search Engine Optimization – eller på dansk søgemaskineoptimering.

Tekster til en hjemmeside, der er skrevet, så de skaber synlighed på Google, kaldes SEO-tekster.

Professionel SEO-tekstforfatning bliver udført af erfaren tekstforfatter, der har stor viden om SEO, og derfor ved, hvordan du bliver synlig på Google.

Gode SEO-tekster bliver skrevet med afsæt i en grundig søgeordsanalyse.

Det er ikke alle tekstforfattere, der laver søgeordsanalyser.

En professionel søgeordsanalyse kræver de rigtige værktøjer (som koster en del penge). Dertil kommer, at det kræver en øvelse, erfaring og stor viden om SEO at lave en god analyse.

Når du bestiller SEO-tekster til din hjemmeside hos mig, laver jeg altid en grundig og gennemarbejdet søgeordsanalyse.

Hvad er inkluderet i en SEO-tekst?

Du modtager SEO-teksten som et Word-dokument med angivelse af:

  • H-tags (overskrifter)
  • Title og metadescription (den tekst, vi ønsker, at Google skal vise i søgeresultatet)
  • Anbefalet webadresse (url). Fx dinside.dk/din-ydelse-by/
  • Eventuelle relevante udgående links til kilder
  • Anbefalet placering af call-to-action knapper med tekst, der opfordrer til klik/handling
Kan du garantere, at en SEO-tekst giver bestemte placeringer på Google?

Nej, det kan jeg ikke.

Enkelte SEO-tekster isoleret - uden andet SEO-arbejde på hjemmeside, giver yderst sjældent topplaceringer.

Teksterne er meget vigtige. Men gode placeringer på Google opstår gennem et samspil af mange forskellige faktorer.

Du kan læse mere om SEO og alle faktorerne her >

Kan du opsætte tekst på min hjemmeside?

Hvis du ikke har en webdesigner tilknyttet, og du ikke selv vil bøvle med at lægge teksten op, så kan jeg i nogle tilfælde gøre det for dig.

Det kræver, at din hjemmeside er designet i WordPress, og at du benytter en professionel page-builder til opsætning af indholdet.

Jeg er ikke webdesigner, men jeg har meget stor erfaring med at opsætte indhold på WordPress-hjemmesider.

SEO-tekster og interne link

Jeg anbefaler altid, at vi tilretter dine interne links, når en ny tekst er lagt på din hjemmeside.

Interne links er de links, der forbinder de forskellige sider på din hjemmeside. Interne links er et vigtigt SEO-element, som skal implementeres på den helt rigtige måde.

Forkert opsatte interne links kan føre til ”søgeordskannibalisme”, hvor du kommer til at bekrige dig selv på vigtige søgeord.

Dette er en tillægsydelse, da omfanget af denne opgave er meget afhængigt af størrelsen på din hjemmeside og din eksisterende interne linkstruktur.

Hvis du ikke har overblik over, hvordan du laver intern linkbuilding på den rigtige måde, så anbefaler jeg, at du lader en SEO-specialist lave dette arbejde.

Tjekker du SEO-teksten, efter den er lagt på min hjemmeside?

Når du eller din webmaster har lagt teksten op på sitet, tjekker jeg, om alle de inkluderede SEO-elementer er implementeret rigtigt.

Der kan nemt ske små fejl under opsætning af en tekst, så mit eftertjek er din sikkerhed for, at du får det fulde udbytte af din SEO-tekst.

Øg synlighed og salg med professionelle SEO-tekster

Scroll to Top
Copy link
Powered by Social Snap