For mange virksomheder og soloselvstændige er deres hjemmeside den vigtigste kilde til nye kunder og salg. Men alt for ofte halter hjemmesiden på flere områder, og det kan koste dyrt i tabt omsætning.
Optimering af din hjemmeside – it’s complicated
Optimering af en hjemmeside er en kompliceret størrelse, hvor mange elementer skal spille sammen.
Din hjemmeside skal nemlig både optimeres til at være synlig på Google – og samtidig fungere som en stærk salgskanal, der skaffer dig nye kunder.
Effektiv hjemmesideoptimering har to primære mål
Hvordan laver man optimering af en hjemmeside til Google?
Alt arbejde med optimering af din hjemmeside starter med en grundig analyse.
Skal du have din første hjemmeside, tager vi udgangspunkt i det.
Har du en eksisterende hjemmeside, så afdækker jeg, hvordan den performer nu, og hvad der skal til for at forbedre synlighed og salg.
Da jeg både er professionel tekstforfatter og SEO-specialist har jeg et 360 graders overblik over din hjemmeside.
Ikke alle indsatser er lige vigtige. Derfor er en skarp prioritering en vigtig del af mit arbejde og min SEO-rådgivning.
De 5 ting, der skaber synlighed på Google
Komplet optimering af hjemmeside - den trinvise tilgang
Hvis hele din hjemmeside skal optimeres. Det vil sige, hvis jeg både skal arbejde med SEO-tekstforfatning, teknisk SEO og konvertering (salg, bookinger, kontakt etc.), så er det et arbejde, der sker trinvist.
I praksis betyder det, at jeg opdeler indsatsen i blokke, hvor vi i samarbejde beslutter, hvilke tiltag jeg skal sætte i gang først.
Jeg tilpasser min indsats til dit budget - og rådgiver dig gennem processen, så vi udvælger de vigtigste ting først.
Kom i gang med optimering af din hjemmeside
Har du brug for hjælp til optimering af din hjemmeside, så kontakt mig på berit@beritbai.dk, så vender jeg lynhurtigt tilbage.
Du kan også ringe til mig på tlf. 30702728.
Har du brug for et par gode råd, så tilbyder jeg 15 min. gratis rådgivning. Send mig en mail, så finder jeg en tid i kalenderen til dig.
FAQ - Ofte stillede spørgsmål om hjemmesideoptimering
Optimering af din hjemmeside til Google består af flere forskellige elementer.
- Din hjemmeside skal være teknisk velfungerende, hurtigt og mobilvenlig
- Din tekster skal være velskrevne og optimeret mod de rigtige søgeord
- Du skal have styr på din on-page SEO inkl. interne links
- Din hjemmeside skal være brugervenlig og nem at finde rundt på
- Andre skal linke (henvise) til din hjemmeside
Der er mange, der kæmper om topplaceringer på Google. Vil du opnå og bevare gode placeringer på Google, så er det en kontinuerlig proces, hvor du løbende arbejder med optimering af din hjemmeside.
SEO betyder Search Engine Optimization eller på dansk ”søgemaskineoptimering”.
SEO er det arbejde, du eller en SEO-specialist udfører for at gøre din hjemmeside så synlig som muligt på Google.
Vil du opnå resultater med SEO kræver det en kontinuerlig indsats.
SEO virker ved, at du gennem dine hjemmesidetekster og en lang række andre elementer fortæller Google, hvad din hjemmeside handler om.
Når Google forstår, hvilke ydelser og produkter du tilbyder, og hvilke problemer du kan løse for dine kunder, kan de placere dig i søgeresultaterne på relevante søgeord.
Der er rift om pladserne på side 1 på Google. Det kræver derfor dygtighed og en målrettet indsats at komme til tops i søgeresultaterne.
Når man arbejder med SEO, så optimerer man en lang række forskellige elementer, der tilsammen øger din synlighed på Google.
Effektiv SEO-optimering handler om at forstå dine kunder, møde dem hvor de er og præsentere løsningen på deres udfordringer eller problemer.
Målet er, at du får flere besøg via Google og et fast flow af nye kunder.