Optimering af hjemmeside - der skaber synlighed og salg

Er din hjemmeside en (stærk) salgskanal – eller performer den for dårligt?

For mange virksomheder og soloselvstændige er deres hjemmeside den vigtigste kilde til nye kunder og salg. Men alt for ofte halter hjemmesiden på flere områder, og det kan koste dyrt i tabt omsætning.

Optimering af din hjemmeside – it’s complicated

Optimering af en hjemmeside er en kompliceret størrelse, hvor mange elementer skal spille sammen.

Din hjemmeside skal nemlig både optimeres til at være synlig på Google – og samtidig fungere som en stærk salgskanal, der skaffer dig nye kunder.

Effektiv hjemmesideoptimering har to primære mål

Større synlighed på Google

Du skal have flere (relevante) kunder ind på din hjemmeside.

Øget konvertering

Du skal flere af de besøgende til at kontakte dig, booke, købe mv.

Hvordan laver man optimering af en hjemmeside til Google?

Alt arbejde med optimering af din hjemmeside starter med en grundig analyse.

Skal du have din første hjemmeside, tager vi udgangspunkt i det.

Har du en eksisterende hjemmeside, så afdækker jeg, hvordan den performer nu, og hvilke tiltag der skal til for at forbedre synlighed og salg.

Da jeg både er SEO-tekstforfatter og SEO-specialist har jeg et 360 graders overblik over din hjemmeside.

Ikke alle indsatser er lige vigtige. Derfor er en skarp prioritering en vigtig del af mit arbejde og min SEO-rådgivning.

De 5 ting, der skaber synlighed på Google

SEO-tekster

Dine tekster er meget vigtige for din synlighed på Google.

En professionel SEO-tekst er en tekst, der er optimeret mod de rigtige søgeord - og samtidig sælger dine ydelser og produkter.

Jeg kan både lave søgeordsanalysen og skrive teksterne for dig.

Vil du skrive selv, kan du bestille en søgeordsanalyse hos mig - og få rådgivning og feedback på dine tekster.

On-page SEO

On-page betyder den SEO, der forgår på selve hjemmeside.

Din hjemmeside skal være hurtigt og teknisk velfungerende. Der skal være helt styr på SEO-elementer som titles, metabeskrivelser, ALT-tekster, interne links, struktureret data mv.

Hyrer du mig til at hjælpe dig med SEO, så sørger jeg for, at alt er opsat rigtigt.

Vil du selv stå for implementeringen kan du bruge mig som SEO-rådgiver på sidelinjen.

Brugervenlighed

Undgå rod i butikken! Rod virker uprofessionelt.

Sørg for at det er let at finde rundt på din hjemmeside. Gør det tydeligt, hvordan man kommer i kontakt med dig, booker tid osv.

Jeg kan hjælpe dig med at identificere problemer med brugervenligheden og anvise løsninger.

Når du giver brugerne en god oplevelse på din hjemmeside, så er det mere sandsynligt, at de vælger dig som leverandør.

Godt webdesign

Dit webdesign skal være teknisk solidt og velfungerende.

Din hjemmeside skal indlæse hurtigt. Den skal være mobilvenlig og fungere perfekt på både mobil, desktop og tablet.

Sikkerheden skal være i top, så brugerne kan være trygge.

Billeder, grafik og design skal være professionelt og lækkert – og alt skal indlæse stabilt.

Linkbuilding

Når andre seriøse hjemmesider linker til din hjemmeside, så opfatter Google det som et stærkt signal og en anbefaling af din virksomhed.

Links fra troværdige hjemmesider er derfor vigtigt, når du vil opnå god synlighed på Google.

Vi starter med basis-links, som skal være på plads. Er det ikke tilstrækkeligt, kan vi udbygge indsatsen.

Komplet optimering af hjemmeside - den trinvise tilgang

Hvis hele din hjemmeside skal optimeres. Det vil sige, hvis jeg både skal arbejde med optimering af SEO-tekster, teknisk SEO og konvertering (salg, bookinger, kontakt etc.), så er det et arbejde, der sker trinvist.

I praksis betyder det, at jeg opdeler indsatsen i blokke, hvor vi i samarbejde beslutter, hvilke tiltag jeg skal sætte i gang først.

Jeg tilpasser min indsats til dit budget - og rådgiver dig gennem processen, så vi udvælger de vigtigste ting først.

Få en løsning, der passer til din virksomhed

Hos mig er der ingen ”one size fits all”. Vi finder i samarbejde den løsningsmodel, der fungerer for din virksomhed.

Når du hyrer mig, kan du forvente stort engagement og en samarbejdspartner, der driver processen, så du kan koncentrere dig om din forretning.

Mine kunder er ambitiøs virksomheder og soloselvstændige, der ved at online markedsføring er en vigtig investering i virksomhedens vækst og succes – både nu og på sigt

Det er vigtigt, at vi er et godt match. Er jeg ikke den bedste til at hjælpe dig, henviser jeg gerne til andre i mit netværk.

Optimering af hjemmeside - Berit Bai - Tekst & SEO

Kom i gang med optimering af din hjemmeside

Har du brug for hjælp til optimering af din hjemmeside, så kontakt mig på berit@beritbai.dk, så vender jeg lynhurtigt tilbage.

Du kan også ringe til mig på tlf. 30702728.

Har du brug for et par gode råd, så tilbyder jeg 15 min. gratis rådgivning. Send mig en mail, så finder jeg en tid i kalenderen til dig.

FAQ - Ofte stillede spørgsmål om optimering af hjemmeside

Hvordan optimerer man sin hjemmeside til Google?

Optimering af din hjemmeside til Google består af flere forskellige elementer.

  • Din hjemmeside skal være teknisk velfungerende, hurtigt og mobilvenlig
  • Din tekster skal være velskrevne og optimeret mod de rigtige søgeord
  • Du skal have styr på din on-page SEO inkl. interne links
  • Din hjemmeside skal være brugervenlig og nem at finde rundt på
  • Andre skal linke (henvise) til din hjemmeside

Der er mange, der kæmper om topplaceringer på Google. Vil du opnå og bevare gode placeringer på Google, så er det en kontinuerlig proces, hvor du løbende arbejder med optimering af din hjemmeside.

Hvad er SEO-optimering?

SEO betyder Search Engine Optimization eller på dansk ”søgemaskineoptimering”.

SEO er det arbejde, du eller en SEO-specialist udfører for at gøre din hjemmeside så synlig som muligt på Google.

Vil du opnå resultater med SEO kræver det en kontinuerlig indsats.

Hvordan virker SEO?

SEO virker ved, at du gennem et samspil af mange forskellige elementer fortæller Google, hvad din hjemmeside handler om.

Når Google forstår, hvilke ydelser og produkter du tilbyder, og hvilke problemer du kan løse for dine kunder, kan de placere dig i søgeresultaterne på relevante søgeord.

Der er rift om pladserne på side 1 på Google. Det kræver derfor dygtighed og en målrettet indsats at komme til tops i søgeresultaterne.

Hvordan laver man SEO-optimering?

Når man arbejder med SEO, så optimerer man en lang række forskellige elementer, der tilsammen øger din synlighed på Google.

Effektiv SEO-optimering handler om at forstå dine kunder, møde dem hvor de er og præsentere løsningen på deres udfordringer eller problemer.

Målet er, at du får flere besøg via Google og et fast flow af nye kunder.

Få effektiv hjælp til SEO

SEO-specialist og professionel tekstforfatter Berit Bai. Professionel SEO-hjælp.
Scroll til toppen
Copy link
Powered by Social Snap