Professionel SEO-tekstforfatter
til din hjemmeside

Gode tekster er nøglen til større synlighed og øget salg

Teksterne på din hjemmeside er meget vigtige - både for din synlighed på Google og for dit salg.

Overordnet skal teksterne opfylde tre kriterier:

  1. Kunden skal være i fokus
  2. Google skal være tilfreds (både med indholdet og strukturen), så du bliver synlig i søgeresultaterne
  3. Teksterne skal konvertere (dvs. lede kunden til fx at købe, booke eller kontakte dig)

Mit speciale som professionel SEO-tekstforfatter er at skrive tekst til din hjemmeside i høj kvalitet, hvor alle de nødvendige elementer er tænkt ind.

Da jeg også er SEO-specialist, har jeg den tekniske og analytiske forståelse, der skal til for at skabe resultater for din virksomhed.

Jeg er et godt valg som din tekstforfatter, hvis du ønsker:

  • Landingssider/salgssider, der skaber salg, bookinger eller henvendelser
  • SEO-tekster, der øger din synlighed på Google
  • Målrettet og relevant indhold i form af SEO-optimerede blogindlæg og artikler
  • Tekster, der tydeligt fremhæver din virksomheds unikke kompetencer

Professionelle tekster styrker din troværdighed

Din hjemmeside er ofte dine potentielle kunders første møde med dig og din virksomhed.

Undersøgelser viser, at du kun har få sekunder til at overbevise dem om, at de er landet hos en kompetent leverandør.

Gode tekster og et professionelt webdesign styrker din troværdighed.

Min anbefaling er derfor, at du aldrig går på kompromis med kvaliteten.

Tekstforfatning og SEO er et ”match made in heaven”

SEO på tastatur. Professionel tekstforfatter m. stor viden om SEO. beritbai.dk

Kombinationen af gode tekster og veludført SEO er helt essentielt, hvis du vil øge din synlighed på Google.

Google elsker relevante og velskrevne tekster. Men skal du frem i lyset på Google, så skal SEO tænkes strategisk ind i arbejdet med din hjemmeside.

Teksterne skal optimeres mod bestemte søgeord. Og vi skal have helt styr på alt det SEO-tekniske, der foregår bag kulissen på din hjemmeside.

Det er derfor en stor fordel, at jeg både er professionel tekstforfatter og SEO-specialist.

Hvad er en SEO-tekstforfatter?

En SEO-tekstforfatter er en erfaren og professionel tekstforfatter, der skriver tekster til hjemmesider, hvor din synlighed på Google er tænkt ind.

En SEO-tekstforfatter er ikke det samme som en SEO-specialist.

En SEO-specialist er dygtig til det mere tekniske arbejde med din hjemmeside. Det er alt det, der foregår bag kulissen på din hjemmeside.

Som erfaren SEO-tekstforfatter og SEO-specialist kan jeg både skrive dine SEO-tekster og lave den tekniske SEO.

Normalt skal du bruge to forskellige konsulenter eller et bureau for at få adgang til begge kompetencer. Hos mig får du dem begge i én og samme person.

Hvorfor vælge en erfaren tekstforfatter med speciale i SEO?

Der kan være mange grunde til at investere i en professionel tekstforfatter, som samtidig har styr på SEO.

Det kan være, at:

  • Tekstforfatning ikke er din spidskompetence
  • Du mangler synlighed på Google
  • Det kniber med at få dine unikke kompetencer tydeligt frem
  • Dine tekster er for tekniske og fagnørdede
  • Der er for få, der besøger din hjemmeside
  • Du får for få henvendelser/bookinger/salg via din hjemmeside

Uanset hvad din tekst-udfordring er, kan jeg hjælpe.

Hvorfor skal kunderne vælge netop din virksomhed?

En af mine styrker som tekstforfatter er min evne til at nå ind til kernen.

I praksis betyder det, at jeg kan hjælpe dig med at afdække og fremhæve din virksomheds unikke kompetencer.

Vi skal væk fra de alt for generelle tekster.

I tæt samarbejde finder vi ind til det, der adskiller dig fra andre på markedet. Målet er, at din virksomheds dna bliver tydeligt for kunderne.

Mine kunder siger:

”Berit har formået at formidle vores behandlinger og klinikkens værdier klart og tydeligt. Vi tiltrækker nu de helt rigtige kunder både til de mere almindelige hudplejebehandlinger og til vores eksklusive specialbehandlinger, som vi tidligere havde svært ved at få markedsført ordentligt.”  Bettina Kryger - Hudpleje & Massage

Skrive selv vs. professionel tekstforfatter

Det kræver viden, erfaring og kreativitet at skrive gode SEO-tekster, der sælger.

Er du en skarp skribent, så vær opmærksom på, at webtekster og SEO-tekster kræver en anden tilgang end trykte tekster.

De seks ting, jeg altid har med i en SEO-tekst:

  • 1 Teksten skal kommunikere målrettet til dine ønskekunder
  • 2 Teksten skal søgeoptimeres, så din virksomhed bliver synlig på Google på relevante søgeord
  • 3 Teksten skal have fokus på kundens udbytte (WIIFM = What's In It For Me)
  • 4 Teksten skal vække tillid og brande din virksomhed, så dit/jeres unikke dna fremstår tydeligt
  • 5 Teksten skal skrives, redigeres og opsættes, så den er letlæselig online
  • 6 Teksten skal skrives, så den konverterer (kontakt, booking, tilmelding eller salg)

Er du i tvivl om bare ét af de seks punkter ovenfor?

Så vil jeg anbefale, at du investerer i assistance fra en professionel tekstforfatter. Enten som rådgiver på sidelinjen eller som skribent af dine webtekster.

Kan en tekstforfatter skrive om alle emner og fagområder?

Holder du igen med at hyre en tekstforfatter, fordi:

  • Du er nervøs for, om det faglige indhold bliver godt nok
  • Du tvivler på, at tekstforfatteren kan formidle din virksomheds kernekompetencer, så teksterne bliver tro mod, den du er - og det din virksomhed står for

Så forstår jeg dig godt. Der findes meget intetsigende indhold på internettet.

Derfor er det også vigtigt, at du vælger din tekstforfatter med omhu.

Jeg sætter en ære i at forstå dig, din virksomhed og dit fagområde så godt, at jeg kan skrive tekster, der lever op til din professionalisme.

Min vigtigste opgave er at lytte - og herefter omsætter dine input til professionelle tekster, hvor dine kernekompetencer og faglighed træder tydeligt frem.

Hos mig får du unikke tekster i høj kvalitet.

Jeg er derfor heller ikke den billigste tekstforfatter på markedet. Til gengæld leverer jeg tekster, som performer godt, og som præsenterer din virksomhed professionelt og troværdigt.

Klaus Møller
Klaus Møller
Direktør - voicestudio.dk

Berit har udvist en virkelig stor evne og et stort overskud til at sætte sig ind i alle de stofområder, som hun ikke på forhånd har haft kendskab til.

 Hun har en stor psykologisk og menneskelig indsigt, og hun har lige fra starten været god til at sætte sig ind i, hvem jeg er som person, og hvad det er, jeg kan og tilbyder.

Hun er virkelig god til at få det faglige stof ud af mig og herefter skrive SEO-teksterne på en måde, som forklarer mine ydelser tydeligt og professionelt.

Mine kunder siger:

Coach Rasmus Kaag - SEO-tekstforfatter og SEO-specialist Berit Bai

Jeg havde flere gange selv forsøgt at udarbejde gode tekster, men de blev alt for teoretiske, og de manglede i høj grad et hovedmål, og de var på ingen måde synlige på Google eller for potentielle kunder/klienter.

Jeg søgte efter tekstforfattere på Google og kunne se, der var mange muligheder.

Jeg gik målrettet efter høj kvalitet og ønskede ikke en standardiseret metervare tekst, men derimod ønskede jeg at kunne genkende mig selv i det færdige resultat.

Her blev det tydeligt efter målrettet søgning, at Berits profil adskilte sig betragteligt vedr. tekster på nettet, og jeg kunne se, hun ramte præcist den professionalisme og troværdighed, jeg søgte efter.

Samarbejdet og forløbet med Berit har været struktureret, smidigt, pålideligt, enestående og transparent fra start til slut, og jeg har oplevet det helt igennem professionelt.

Jeg er yderst tilfreds med resultatet.

Rasmus Kaag

Coach/Ejer, NextProcess.dk
Tekstforfatter Berit Bai. Professionelle SEO-tekster

Effektiv og professionel SEO-tekstforfatning til din hjemmeside er mit speciale

SEO-tekster til dine salgssider - eller søgeoptimerede blogindlæg og online artikler som en del af din content-strategi.

Jeg har mange års erfaring og kan levere det hele - i høj kvalitet.

Ring til mig på tlf. 30702728, eller send mig en mail på berit@beritbai.dk, så tager vi dialogen derfra.

Jeg har kontor i København - og løser opgaver for kunder i hele Danmark.

Sådan vælger du den (helt) rigtige SEO-tekstforfatter til din hjemmeside

”Focus on creating great content” er nærmest et mantra, når Google udtaler sig om synlighed.

Det er her, den professionelle SEO-tekstforfatter kommer ind i billedet.

Men hvad er det egentlig, du betaler for? Og hvem skal du vælge?

Inden du kontakter en eller flere tekstforfattere for en dialog og et tilbud, er der et par ting, du kan drage nytte af at vide.

Læs med nedenfor, og bliv klædt på til at finde en kvalitetsleverandør.

Gode SEO-tekster kræver en analytisk tilgang

En god SEO-tekst er målrettet og strategisk gennemtænkt.

På almindeligt dansk betyder det, at teksten er skrevet med udgangspunkt i:

  • 1 En stor forståelse for den virksomhed, du driver (bl.a. dine kompetencer, ydelser og hvad der adskiller dig fra konkurrenterne)
  • 2 Indsigt i den rejse kunden er på, fra de oplever et problem eller et behov, til de køber din vare eller ydelse
  • 3 En grundig søgeordsanalyse, hvor din SEO-tekstforfatter identificerer relevante søgeord og søgesætninger - og analyserer, hvilke søgeord der er værd at gå efter
  • 4 Analyse af de konkurrenter, du er oppe imod. Bemærk, at dem, du anser for din konkurrenter i den virkelige verden, måske ikke er de samme, som du skal konkurrere med på Google
  • 5 Målet med teksten. Hvilken handling skal kunden gerne udføre, når han/hun læser teksten (kontakte, booke, bestille, tilmelde, klikke videre eller?)

Det kræver research og indsigt at skrive målrettede tekster, der tydeligt afspejler din virksomheds kompetencer og unikke dna. Vær derfor altid obs på, om tekstforfatteren har afsat tid til at sætte sig ind i din forretning, dine ydelser og din målgruppe.

Alt for mange webtekster er så generelle, at de uden omskrivning kunne bruges på dine konkurrenters hjemmeside. Det kan være fint til en kort produktbeskrivelse på en webshop, men er det godt nok til at sælge dine ydelser og produkter?

Den professionelle søgeordsanalyse

Skal en tekst øge din virksomheds synlighed på Google, så er første skridt altid søgeordsanalysen.

En professionel søgeordsanalyse tager afsæt i ”forstå virksomheden” og ”forstå kunderejsen”. Med denne indsigt i hånden kan selve analysen gå i gang.

Du kan ikke gætte dig til gode søgeord.

Spring derfor aldrig over søgeordsanalysen.

En dygtig SEO-tekstforfatter undersøger:

  • Hvad søger folk reelt på?
  • Hvor mange søgninger er der på de forskellige ord og sætninger?
  • Er der nogle søgeord for det samme, der er mere relevante end andre?
  • Hvad er søgeintentionen? Hvor på købsrejsen befinder kunden sig, når de søger på bestemte ord?
  • Hvilke konkurrenter ligger i toppen på de forskellige søgeord?
  • Hvilken type indhold ligger i toppen (er det fx salgssider, blogindlæg, guides, videoer)
  • Hvad tilbyder konkurrenterne, og hvordan beskriver de ydelserne?
  • Hvor stærke er konkurrenterne – kan du slå dem?

Herefter skal alle data sammenholdes. Og til slut står SEO-tekstforfatteren med en liste over gode søgeord, som danner udgangspunkt for arbejdet med SEO-teksterne.

Vær opmærksom på, at der kan være stor kvalitetsforskel på analysearbejdet.

Mange søgninger pr. måned på et søgeord er ikke automatisk lig med, at det er et godt søgeord at optimere mod. Der skal graves dybere for at finde de bedste søgeord - og forstå søgeintentionen.

Skal din SEO-tekster performe godt, så betaler det sig at vælge en kvalitetsleverandør, der har helt styr på søgeordsanalysen.

Logoer for SEO-værktøjer. SEO-tekstforfatter Berit Bai

SEO-tekstforfatterens databaserede analyse

Der findes mange forskellige SEO-værktøjer på markedet, som SEO-tekstforfatteren kan bruge til søgeordsanalysen.

Jeg bruger en kombination af flere værktøjer. Bl.a. Ahrefs, KWfinder, Accuranker og Google Search Console.

 

Tekstforfatning + SEO = det kraftfulde one-two punch

Den anerkendte amerikanske SEO-ekspert Brian Dean har udtalt:

Knowing SEO is great.

Knowing copywriting is great.

But when you can do BOTH?

You've got a powerful one-two punch.

Min anbefaling er, at du vælger en tekstforfatter med stor viden om SEO. På den måde sikrer du, at din leverandør ved, hvad det kræver at opnå synlighed på Google.

Din hjemmeside er ikke stærkere end det svageste led

Vil du opnå topplaceringer på Google, så er det meget sjældent nok med en eller to SEO-tekster.

SEO er en disciplin med mange elementer. Derfor skal de gode tekster understøttes af andre SEO-tiltag.

Placeringer i top 3 på Google kræver i de fleste tilfælde, at der også bliver arbejdet med hjemmesidens opbygning og struktur, hastighed, brugervenlighed, oprydning i tekniske fejl, linkbuilding osv.

Gode tekster alene kan ende som et slapt og resultatløst punch. Hvorimod gode tekster + SEO er et kraftfuldt one-two punch i kampen om topplaceringer på Google.

Vil du samarbejde med en tekstforfatter, der også er en erfaren SEO-specialist, så lad os tage en uforpligtende snak. Måske er vi et godt match.

Hvem matcher dig og din virksomhed?

Når du skal vælge SEO-tekstforfatter, er det vigtigt at overveje, hvilken form for samarbejde du søger.

  • Passer det dig godt med et marketingbureau, som har mange forskellige kompetencer under et tag?
  • Lyder det bedre med et stort tekstbureau, der har mange tekstforfattere ansat?
  • Eller foretrækker du en freelance konsulent, så du kan kommunikere direkte med den person, der varetager opgaven?

Det er også værd at overveje, om du vil samarbejde og kommunikere med én eller flere leverandører.

Hvis du foretrækker kun at skulle kommunikere med én leverandør, så er det en fordel at vælge en SEO-tekstforfatter eller et bureau, der også kan løse de mere teknisk baserede SEO-opgaver.

Sidst, men ikke mindst tjek referencer og spørg i dit netværk, inden du lægger dine penge hos en konsulent eller et bureau.

SEO-tekstforfatter og SEO-specialist Berit Bai - beritbai.dk

Gør din hjemmeside til en stærk salgskanal

Med større synlighed på Google og en professionel hjemmeside skaber du grobund for vækst og øget omsætning.

Jeg skaber resultater for mine kunder med professionel SEO og tekster, der udstråler kvalitet og troværdighed.

Kontakt mig for en uforpligtende dialog om optimering af din hjemmeside.

Ring til mig på tlf. 30702728, eller send en mail på berit@beritbai.dk, så ringer jeg dig op. Samtalen er 100% uforpligtende.

FAQ - Ofte stillede spørgsmål om tekstforfatning

Erfaren freelance tekstforfatter eller tekstbureau?

Det vil være individuelt fra virksomhed til virksomhed, om det vil være bedst at vælge en erfaren freelance tekstforfatter eller et tekstbureau.

Som kunde hos mig foregår al kontakt direkte med mig - der er ingen mellemled. Og du ved, at det er mig, der personligt løser alle opgaver for dig.

Hvad er en SEO-tekstforfatter?

En SEO-tekstforfatter er en professionel tekstforfatter med stor viden om SEO (søgemaskineoptimering). Dvs. viden om, hvordan du bliver synlig på Google.

En dygtig SEO-tekstforfatter skriver SEO-tekster med udgangspunkt i en grundig søgeordsanalyse.

Med mange års erfaring som tekstforfatter og SEO-specialist kan jeg både lave søgeordsanalysen, skrive teksterne og varetage den mere tekniske del af din SEO-indsats.

Hvad koster en professionel tekstforfatter?

Søger du på nettet, vil du finde mange forskellige priser på tekstforfatning. Nogle afregner pr. ord. Andre, som jeg, har en timepris.

Vær opmærksom på at pris og kvalitet ofte følges ad.

Hvor meget tekstforfatningen til din hjemmeside præcist vil koste, kan jeg give dig et tilbud på.

Vi skal dog først tale sammen, så jeg kan danne mig et overblik over opgaven. Du er velkommen til at kontakte mig på berit@beritbai.dk eller telefon 30702728.

Referencer og kundecases

SEO-specialist og professionel tekstforfatter Berit Bai. Professionel SEO-hjælp.
Scroll til toppen
Copy link
Powered by Social Snap