Content marketing

Hvad er content marketing, og hvad kan du brug det til?

Som erfaren professionel tekstforfatter og content writer skriver jeg i tæt samarbejde med mine kunder blogindlæg og artikler i høj kvalitet.

Du er landet det rette sted, hvis du:

  • Har brug for rådgivning om content marketing
  • Leder efter en SEO-tekstforfatter og content writer med styr på både strategi og eksekvering
  • Pt. spilder tid og penge på at producere indhold, der ikke giver resultater

Hvad er content marketing?

Content betyder indhold. Content marketing er markedsføring via indhold på din hjemmeside. Indhold kan fx være artikler, blogindlæg, video, infografik, FAQ-sider, guides mv.

Som content writer er mit fokus på tekstforfatning af artikler, blogindlæg, FAQ-sider, guides mv.

Hvad er formålet med content marketing på en hjemmeside?

Skabe synlighed på flere søgeord og dermed øge trafikken til din hjemmeside

Øge kendskabet til din person og din virksomhed

Styrke din troværdighed og positionere dig som ekspert indenfor dit felt

Møde dine potentielle kunder forskellige steder på kunderejsen

”Uddanne” og ”modne” dine kunder til et køb

Udvide dit marked ⇒ Sælge mere til flere

Forstå kunderejsen og tiltræk nye kunder

Vil du opnå resultater med content marketing, er du nødt til at forstå kunderejsen.

Når vi har et problem, vi skal have løst, så tyr mange af os straks til Google. Vi stiller spørgsmål og forventer, at Google kommer med relevante svar.

I dette ”jeg spørger lige Google-stadie” er vi måske ikke helt klar til at købe. Vi er ved at finde information.

Det er absolut ikke sikkert, at alle, der kan drage nytte af dine ydelser eller produkter, overhovedet er klar over, at dine ydelser findes. Eller at det, du tilbyder, kan afhjælpe et specifikt problem.

Men er du den, der leverer svaret og løsningen på problemet, i "jeg spørger lige google-stadiet", så er du et skridt nærmere et salg.

Mine kunder siger:

Rene Sejling

Den strategiske og vedholdende indsats med blogindlæg på min hjemmeside har givet mig mange topplaceringer på Google og langt flere besøg på min hjemmeside.

Derudover har blogindlæggene givet mig professionel respekt fra både konkollegaer og kunder.

Mange tak til Berit for hjælpen med det.

René Sejling

Webdesigner
www.renesejling.dk

CASE: Eksempel på content marketing og kunderejsen

Produktbillede hæshed. Content marketing strategi førte til nyt produkt. beritbai.dk

Mange mennesker oplever, at de bliver hæse, når de deltager i møder, holder oplæg eller bare taler mere end normalt.

De færreste er klar over, at stemmetræning kan hjælpe.

De søger derfor ikke efter ”stemmetræning” eller "stemmeøvelser" på Google, men indtaster fx ”hæshed” eller ”hæshed behandling”.

Content-strategien:

På stemmetræner Klaus Møllers hjemmeside har vi skrevet om en lang række almindelige stemmeproblemer.

Artiklerne adresserer symptomsøgninger som hæshed, mistet stemmen, mumle osv.

I toppen af Googles søgeresultat finder du derfor Klaus Møllers artikler på en lang række symptomsøgninger, herunder artiklen om hæshed.

Det giver mange ekstra besøg på hjemmesiden – også fra potentielle kunder, der ikke på forhånd er klar over, at stemmetræning kan afhjælpe de fleste almindelige stemmeproblemer.

Da Klaus fik mange henvendelser om behandling og forebyggelse af hæshed, besluttede han at lave et online videokursus med stemmeøvelser, der er målrettet problemer med hæshed og træthed i stemmen.

Siden 2018 har kurset genereret ekstra indtægt til Klaus Møller.

Uddan dine potentielle kunder og giv dem løsningen på problemet

Blogindlæg og online artikler er geniale til at vække interesse for det, du tilbyder. Du kan her vise din faglige kompetence og give kunderne tillid til, at du ved, hvad du taler om.

Og netop tillid er altafgørende for, om en kunde vælger at købe en ydelse eller et produkt hos dig.

Ved hjælp af lidt strategisk integreret tekst og interne links kan du (og uden af råbe KØB NU!) guide kunden i retning af dine ydelser og produkter.

Vil du overhale dine konkurrenter på Google og øge dit salg, så er en gennemtænkt content-strategi meget effektfuldt.

Content marketing-specialist Berit Bai. Effektiv content strategi og eksekvering.

Content-strategi og knivskarpe blogindlæg og artikler til din hjemmeside

Med masser af blogindlæg, vidensartikler og to fagbøger i mit bagkatalog er jeg i stand til at formidle selv svært tilgængelige emner i øjenhøjde med modtagerne.

Fra psykologi over langhåret it-teknologi til håndværk og produktion. Giv mig gerne en udfordring. Jeg plejer at knække koden.

Skal vi tage en uforpligtende snak om content marketing-mulighederne i din virksomhed, så send en mail til mig på berit@beritbai.dk

Vind kampen om kunderne

Scroll to Top
Copy link
Powered by Social Snap