Content marketing - strategi og eksekvering

Øg din synlighed, udvid dit marked og tiltræk nye kunder med en gennemtænkt content marketing-strategi

Jeg har specialiseret mig i den del af content marketing, der tager udgangspunkt i at skrive relevant og søgeordsoptimeret indhold til din hjemmeside.

Gennem en strategisk tilgang skaber jeg i tæt samarbejde med min kunder knivskarpe blogindlæg, artikler og andre former for indhold, der understøtter din virksomheds vækst og udvikling.

Med søgeordsoptimerede blogindlæg og artikler kan du:

Øge kendskabet til din person og din virksomhed

Styrke din troværdighed og positionere dig som ekspert indenfor dit felt

Skabe synlighed på flere søgeord og dermed øge trafikken til din hjemmeside

Møde potentielle kunder forskellige steder på købsrejsen – også der, hvor de endnu ikke ved, at der findes en ydelse eller et produkt, der kan løse deres problem

”Uddanne” og ”modne” dine kunder til et køb

Udvide dit marked ⇒ Sælge mere til flere

Få styr på din content-strategi og opnå langtidsholdbare resultater

Jeg er igennem tiden støt på en del soloselvstændige og mindre virksomheder, der enten har hørt om eller er blevet rådet til at have en blog på deres hjemmeside. De har efterfølgende brugt tid og penge på produktion af indhold, som ikke har givet dem nogen nævneværdig værdi.

En blog er i mange tilfælde en eminent motor for øget synlighed, positionering og salg, men det kræver, at det indhold, der produceres, er strategisk gennemtænkt. Og her er SEO et vigtigt element.

Uden en strategi risikerer du, at værdien af din investering bliver meget lille. Eller endnu værre – at den ikke giver dig nogen værdi overhovedet.

I en professionel content marketing-strategi skal vi have styr på:

  • Hvad er målet med bloggen/artiklerne?

    Hvorfor giver det god mening at lave en blog eller artikelsamling i netop din virksomhed? Hvordan kan du møde kunderne på forskellige stadier af købsrejsen. Hvilke mål ønsker du at opnå?

  • Hvilke emner er relevante at skrive om i forhold til målsætningen?

    Hvordan rækker du bedst ud til dine kunder og potentielle kunder? Møder dem der, hvor de er. Løser problemer. Besvarer spørgsmål. Hvilke emner vurderer vi vil skabe størst værdi - både for kunderne og for din virksomhed?

  • Hvilke ord og sætninger søger folk på, indenfor de emner artiklerne skal omhandle?

    Det kræver en grundig søgeordsanalyse at få afdækket, hvilke ord folk reelt bruger, når de søger på Google. Her kan vi ikke bruge gætværk. Jeg bruger derfor data fra flere forskellige professionelle SEO-værktøjer til at finde relevante søgeord og relaterede søgeord.

Med en gennemtænkt content-strategi kan vi sammen skabe langtidsholdbare resultater

Vi kan fx arbejde frem imod:

  • At du øger din synlighed på Google
  • Får flere besøg på din hjemmeside
  • Udvider dit marked - tiltrækker nye kunder
  • Øger din troværdighed - både overfor dine kunder og blandt din kolleger og konkurrenter i branchen.

Mine kunder siger:

Rene Sejling

Den strategiske og vedholdende indsats med blogindlæg på min hjemmeside har givet mig mange topplaceringer på Google og langt flere besøg på min hjemmeside.

Derudover har blogindlæggene givet mig professionel respekt fra både konkollegaer og kunder.

Mange tak til Berit for hjælpen med det.

René Sejling

Webdesigner
www.renesejling.dk

Forstå kunderejsen og tiltræk nye kunder

Når vi har et problem, vi skal have løst, så tyr mange af os straks til Google. Vi stiller spørgsmål og forventer, at Google fremkommer med nogle relevante svar.

I dette ”jeg spørger lige Google-stadie” er vi måske ikke helt købsklare endnu. Vi er ved at finde information.

Det er absolut ikke sikkert, at alle, der kan drage nytte af dine ydelser eller produkter, overhovedet er klar over, at dine ydelser findes. Eller at det, du tilbyder, kan afhjælpe et specifikt problem.

Men er du den, der kan levere svaret og løsningen på problemet, i "jeg spørger lige google-stadiet", så er du et skridt nærmere et salg.

CASE: Content marketing fører til udvikling af nyt online produkt

Stemmetræneren leverede svaret. Og efterfølgende opdagede han muligheden for at hjælpe kunderne med et produkt målrettet en helt specifik og udbredt problemstilling.

Produktbillede hæshed. Content marketing strategi førte til nyt produkt. beritbai.dk

Casebeskrivelse

Baggrund:

Mange mennesker oplever, at de bliver hæse, når de deltager i møder, holder oplæg eller bare taler mere end normalt.

De færreste er klar over, at stemmetræning kan hjælpe. Så på Google indtaster de ikke ”stemmetræning” i søgefeltet, men fx ”hæshed” eller ”hæshed behandling”.

Det gjorde vi:

På stemmetræner Klaus Møllers hjemmeside har vi arbejdet strategisk med indholdet.

Det betyder, at du på side 1 på Google på en masse søgninger omkring hæshed finder Klaus Møllers artikel om hæshed. Her kan du læse, at hæshed kan forebygges, hvis du laver bestemte stemmetræningsøvelser.

Artiklen om hæshed giver mange ekstra besøg på hjemmesiden – også fra potentielle kunder, der ikke på forhånd er klar over, at stemmetræning kan hjælpe på hæshed.

Den store interesse for artiklen har ført til, at Klaus Møller har lavet et online videokursus med øvelser, der er målrettet problemer med hæshed og træthed i stemmen.

Klaus Møller - content marketing case. Content specialist Berit Bai.

Stemmetræner Klaus Møller siger om forløbet:

For at gøre min hjemmeside mere synlig på Google, anbefalede Berit, at vi lavede en række artikler, som afdækkede forskellige udbredte stemmeproblemer.

Berit skrev de søgeordsoptimerede artikler, og jeg begyndte hurtigt at få mange besøg på hjemmesiden fra Google - direkte til artiklerne.

Og endnu vigtigere. Jeg begyndte at få flere henvendelser fra nye kunder, der ville vide mere om stemmetræning.

Vi kunne se, at artiklen om hæshed trak mange mennesker ind på sitet. Da jeg samtidig fik mange henvendelser omkring netop hæshed og træthed i stemmen, så besluttede vi, at jeg skulle lave et online kursus målrettet hæshed.

Online videokurset ”Slip for hæshed” har nu i 3 år genereret ekstra omsætning uden yderligere arbejde for mig.

Jeg har flere online kurser i støbeskeen. For når Berit siger, at ”der er god SEO i det”, så ved jeg, at hun kan få kunderne ind på hjemmesiden og få dem til at købe produktet.

Uddan dine potentielle kunder og giv dem løsningen på problemet

Blogindlæg og online artikler er geniale til at vække interesse for det, du tilbyder.

Du kan her vise din faglige kompetence og give kunderne tillid til, at du ved, hvad du taler om. Og netop tillid er altafgørende for, om en kunde vælger at købe en ydelse eller et produkt hos dig.

Ved hjælp af lidt strategisk integreret tekst og interne links kan du meget effektfuldt (og uden af råbe KØB NU!) guide kunden i retning af dine ydelser og produkter.

Vil du overhale dine konkurrenter på Google og øge dit salg, så er en gennemtænkt content-strategi meget effektfuldt.

Content marketing-specialist Berit Bai. Effektiv content strategi og eksekvering.

Content-strategi og knivskarpe blogindlæg og artikler til din hjemmeside

Med masser af blogindlæg, artikler og to fagbøger i mit bagkatalog er jeg i stand til at formidle selv svært tilgængelige emner i øjenhøjde med modtagerne.

Fra psykologi over langhåret it-teknologi til håndværk og produktion. Giv mig gerne en udfordring. Jeg plejer at knække koden.

Skal vi tage en uforpligtende snak om content marketing-mulighederne i din virksomhed, så send en mail til mig på berit@beritbai.dk

Sælg din ydelser og produkter med professionelle SEO-tekster

Scroll til toppen
Copy link
Powered by Social Snap