Content marketing - strategi og eksekvering

Øg din synlighed og tiltræk nye kunder med content marketing

Som erfaren SEO-tekstforfatter og content writer skriver jeg i tæt samarbejde med mine kunder knivskarpe blogindlæg og artikler, der understøtter virksomhedens vækst og udvikling.

Du er landet det rette sted, hvis du:

  • Har brug for rådgivning, så du kommer godt i gang med content marketing
  • Leder efter en SEO-tekstforfatter og content writer med styr på både strategi og eksekvering
  • Pt. spilder tid og penge på at producere indhold, der ikke giver resultater

Hvad er formålet med content marketing?

Øge kendskabet til din person og din virksomhed

Styrke din troværdighed og positionere dig som ekspert indenfor dit felt

Skabe synlighed på flere søgeord og dermed øge trafikken til din hjemmeside

Møde dine potentielle kunder forskellige steder på kunderejsen

”Uddanne” og ”modne” dine kunder til et køb

Udvide dit marked ⇒ Sælge mere til flere

Forstå kunderejsen og tiltræk nye kunder

Vil du opnå resultater med content marketing, er du nødt til at forstå kunderejsen.

Når vi har et problem, vi skal have løst, så tyr mange af os straks til Google. Vi stiller spørgsmål og forventer, at Google fremkommer med nogle relevante svar.

I dette ”jeg spørger lige Google-stadie” er vi måske ikke helt købsklare endnu. Vi er ved at finde information.

Det er absolut ikke sikkert, at alle, der kan drage nytte af dine ydelser eller produkter, overhovedet er klar over, at dine ydelser findes. Eller at det, du tilbyder, kan afhjælpe et specifikt problem.

Men er du den, der kan levere svaret og løsningen på problemet, i "jeg spørger lige google-stadiet", så er du et skridt nærmere et salg.

Undgå at spilde tid og penge

Jeg er igennem tiden mødt både soloselvstændige og virksomheder, der enten har hørt om eller er blevet rådet til at have en blog på deres hjemmeside.

De har efterfølgende brugt tid og penge på produktion af indhold, som ikke har givet dem nogen nævneværdig værdi.

En blog er i mange tilfælde en eminent motor for øget synlighed, positionering og salg, men det kræver, at det indhold, der produceres, er strategisk gennemtænkt.

Uden en strategi risikerer du, at værdien af din investering bliver meget lille. Eller endnu værre – at den ikke giver dig nogen værdi overhovedet.

Mine kunder siger:

Rene Sejling

Den strategiske og vedholdende indsats med blogindlæg på min hjemmeside har givet mig mange topplaceringer på Google og langt flere besøg på min hjemmeside.

Derudover har blogindlæggene givet mig professionel respekt fra både konkollegaer og kunder.

Mange tak til Berit for hjælpen med det.

René Sejling

Webdesigner
www.renesejling.dk

CASE: Content marketing fører til udvikling af nyt online produkt

Produktbillede hæshed. Content marketing strategi førte til nyt produkt. beritbai.dk

Casebeskrivelse

Baggrund:

Mange mennesker oplever, at de bliver hæse, når de deltager i møder, holder oplæg eller bare taler mere end normalt.

De færreste er klar over, at stemmetræning kan hjælpe. Så på Google indtaster de ikke ”stemmetræning” i søgefeltet, men fx ”hæshed” eller ”hæshed behandling”.

Det gjorde vi:

På stemmetræner Klaus Møllers hjemmeside har vi arbejdet strategisk med indholdet.

Det betyder, at du på side 1 på Google på en masse søgninger omkring hæshed finder Klaus Møllers artikel om hæshed. Her kan du læse, at hæshed kan forebygges, hvis du laver bestemte stemmetræningsøvelser.

Artiklen om hæshed giver mange ekstra besøg på hjemmesiden – også fra potentielle kunder, der ikke på forhånd er klar over, at stemmetræning kan hjælpe på hæshed.

Den store interesse for artiklen har ført til, at Klaus Møller har lavet et online videokursus med øvelser, der er målrettet problemer med hæshed og træthed i stemmen.

Klaus Møller - content marketing case. Content specialist Berit Bai.

Stemmetræner Klaus Møller siger om forløbet:

For at gøre min hjemmeside mere synlig på Google, anbefalede Berit, at vi lavede en række artikler, som afdækkede forskellige udbredte stemmeproblemer.

Berit skrev de søgeordsoptimerede artikler, og jeg begyndte hurtigt at få mange besøg på hjemmesiden fra Google - direkte til artiklerne.

Og endnu vigtigere. Jeg begyndte at få flere henvendelser fra nye kunder, der ville vide mere om stemmetræning.

Vi kunne se, at artiklen om hæshed trak mange mennesker ind på sitet.

Da jeg samtidig fik mange henvendelser omkring netop hæshed og træthed i stemmen, besluttede vi, at jeg skulle lave et online kursus målrettet hæshed.

Online videokurset ”Slip for hæshed” har nu i 3 år genereret ekstra omsætning uden yderligere arbejde for mig.

Jeg har flere online kurser i støbeskeen. For når Berit siger, at ”der er god SEO i det”, så ved jeg, at hun kan få kunderne ind på hjemmesiden og få dem til at købe produktet.

Uddan dine potentielle kunder og giv dem løsningen på problemet

Blogindlæg og online artikler er geniale til at vække interesse for det, du tilbyder.

Du kan her vise din faglige kompetence og give kunderne tillid til, at du ved, hvad du taler om.

Og netop tillid er altafgørende for, om en kunde vælger at købe en ydelse eller et produkt hos dig.

Ved hjælp af lidt strategisk integreret tekst og interne links kan du (og uden af råbe KØB NU!) guide kunden i retning af dine ydelser og produkter.

Vil du overhale dine konkurrenter på Google og øge dit salg, så er en gennemtænkt content-strategi meget effektfuldt.

Content marketing-specialist Berit Bai. Effektiv content strategi og eksekvering.

Content-strategi og knivskarpe blogindlæg og artikler til din hjemmeside

Med masser af blogindlæg, vidensartikler og to fagbøger i mit bagkatalog er jeg i stand til at formidle selv svært tilgængelige emner i øjenhøjde med modtagerne.

Fra psykologi over langhåret it-teknologi til håndværk og produktion. Giv mig gerne en udfordring. Jeg plejer at knække koden.

Skal vi tage en uforpligtende snak om content marketing-mulighederne i din virksomhed, så send en mail til mig på berit@beritbai.dk

Bliv fundet på Google og sælg mere

Scroll til toppen
Copy link
Powered by Social Snap