Øg din synlighed og tiltræk nye kunder med content marketing
Som erfaren professionel tekstforfatter og content writer skriver jeg i tæt samarbejde med mine kunder blogindlæg og artikler i høj kvalitet.
Du er landet det rette sted, hvis du:
- Har brug for rådgivning, så du kommer godt i gang med content marketing
- Leder efter en SEO-tekstforfatter og content writer med styr på både strategi og eksekvering
- Pt. spilder tid og penge på at producere indhold, der ikke giver resultater
Hvad er content marketing?
Content betyder indhold. Content marketing er markedsføring via indhold på din hjemmeside. Indhold kan være artikler, blogindlæg, video, infografik, FAQ-sider, guides mv.
Som content writer er mit fokus på tekstforfatning af artikler, blogindlæg, FAQ-sider, guides mv.
Hvad er formålet med content marketing?
Forstå kunderejsen og tiltræk nye kunder
Vil du opnå resultater med content marketing, er du nødt til at forstå kunderejsen.
Når vi har et problem, vi skal have løst, så tyr mange af os straks til Google. Vi stiller spørgsmål og forventer, at Google kommer med relevante svar.
I dette ”jeg spørger lige Google-stadie” er vi måske ikke helt klar til at købe. Vi er ved at finde information.
Det er absolut ikke sikkert, at alle, der kan drage nytte af dine ydelser eller produkter, overhovedet er klar over, at dine ydelser findes. Eller at det, du tilbyder, kan afhjælpe et specifikt problem.
Men er du den, der leverer svaret og løsningen på problemet, i "jeg spørger lige google-stadiet", så er du et skridt nærmere et salg.
Mine kunder siger:
CASE: Content marketing fører til udvikling af nyt online produkt
Casebeskrivelse
Baggrund:
Mange mennesker oplever, at de bliver hæse, når de deltager i møder, holder oplæg eller bare taler mere end normalt.
De færreste er klar over, at stemmetræning kan hjælpe. Så på Google indtaster de ikke ”stemmetræning” i søgefeltet, men fx ”hæshed” eller ”hæshed behandling”.
Det gjorde vi:
På stemmetræner Klaus Møllers hjemmeside har vi arbejdet strategisk med indholdet.
Det betyder, at du på side 1 på Google på en masse søgninger omkring hæshed finder Klaus Møllers artikel om hæshed. Her kan du læse, at hæshed kan forebygges, hvis du laver bestemte stemmetræningsøvelser.
Artiklen om hæshed giver mange ekstra besøg på hjemmesiden – også fra potentielle kunder, der ikke på forhånd er klar over, at stemmetræning kan hjælpe på hæshed.
Den store interesse for artiklen har ført til, at Klaus Møller har lavet et online videokursus med øvelser, der er målrettet problemer med hæshed og træthed i stemmen.
Stemmetræner Klaus Møller siger om forløbet:
For at gøre min hjemmeside mere synlig på Google, anbefalede Berit, at vi lavede en række artikler, som afdækkede forskellige udbredte stemmeproblemer.
Berit skrev de søgeordsoptimerede artikler, og jeg begyndte hurtigt at få mange besøg på hjemmesiden fra Google - direkte til artiklerne.
Og endnu vigtigere. Jeg begyndte at få flere henvendelser fra nye kunder, der ville vide mere om stemmetræning.
Vi kunne se, at artiklen om hæshed trak mange mennesker ind på sitet.
Da jeg samtidig fik mange henvendelser omkring netop hæshed og træthed i stemmen, besluttede vi, at jeg skulle lave et online kursus målrettet hæshed.
Online videokurset ”Slip for hæshed” har nu i 3 år genereret ekstra omsætning uden yderligere arbejde for mig.
Jeg har flere online kurser i støbeskeen. For når Berit siger, at ”der er god SEO i det”, så ved jeg, at hun kan få kunderne ind på hjemmesiden og få dem til at købe produktet.
Uddan dine potentielle kunder og giv dem løsningen på problemet
Blogindlæg og online artikler er geniale til at vække interesse for det, du tilbyder. Du kan her vise din faglige kompetence og give kunderne tillid til, at du ved, hvad du taler om.
Og netop tillid er altafgørende for, om en kunde vælger at købe en ydelse eller et produkt hos dig.
Ved hjælp af lidt strategisk integreret tekst og interne links kan du (og uden af råbe KØB NU!) guide kunden i retning af dine ydelser og produkter.
Vil du overhale dine konkurrenter på Google og øge dit salg, så er en gennemtænkt content-strategi meget effektfuldt.
Content-strategi og knivskarpe blogindlæg og artikler til din hjemmeside
Med masser af blogindlæg, vidensartikler og to fagbøger i mit bagkatalog er jeg i stand til at formidle selv svært tilgængelige emner i øjenhøjde med modtagerne.
Fra psykologi over langhåret it-teknologi til håndværk og produktion. Giv mig gerne en udfordring. Jeg plejer at knække koden.
Skal vi tage en uforpligtende snak om content marketing-mulighederne i din virksomhed, så send en mail til mig på berit@beritbai.dk