Effektiv hjælp til SEO ved erfaren SEO-specialist

Få flere kunder og sælg mere med professionel hjælp til SEO

SEO (søgemaskineoptimering) handler om at øge din synlighed på Google, så endnu flere kunder besøger din hjemmeside - og efterfølgende vælger at investere i dine ydelser eller produkter.

Effektiv SEO består helt overordnet af 3 trin:

  1. Øget synlighed, så kunderne kan finde dig på Google
  2. Gode beskrivelser i søgeresultaterne, så kunderne får lyst til at klikker ind på dit website
  3. En velfungerende hjemmeside med gode tekster, som giver kunderne lyst til at købe, kontakte dig, bestille tid eller skrive sig op til et nyhedsbrev

Trin 1

Øget synlighed på Google på relevante søgeord

Trin 2

Gode beskrivelser i søgeresultaterne ⇒ Flere besøg

Trin 3

Øget salg, booking, kontakt mv. via din hjemmeside

Det er med andre ord ikke nok KUN at øge din synlighed og antallet af besøg. Besøg alene tjener du ikke penge på. Din hjemmeside skal konvertere.

Som erfaren SEO-specialist og tekstforfatter arbejder jeg med alle 3 trin. Målsætningen for min indsats er klar. Der skal flere kunder i butikken.

Guldet ligger på side 1 på Google

Undersøgelser viser, at over 90% af alle organiske (SEO-baserede) klik går til placering 1-10 på Google, som svarer til side 1. Derfor er målet altid at arbejde frem imod placeringer på side 1.

Jo højere placeringer des bedre.

seo-konsulent-2

Det er meget forskelligt fra branche til branche, hvor stor konkurrencen om placeringerne er.

Det kræver naturligvis en større indsats at opnå gode placeringer i brancher med stor konkurrence end i brancher med mindre konkurrence.

SEO vs. betalt annoncering på Google

Søgemaskineoptimering er målrettet de organiske (ikke-betalte) resultater.

Nu tænker du måske, om folk overhovedet klikker på de organiske resultater? Annoncerne ligger jo øverst og fylder en hel del.

Svaret er: Ja, folk klikker på de organiske resultater.

En undersøgelse fra 2019 viser, at for hver gang, der er én, der klikker på en annonce, så er der 11, der klikker på et organisk (SEO-baseret) resultat. Det skyldes måske, at de fleste har mere tillid til de organiske resultater end til annoncer.

Det giver derfor rigtig god mening for mange virksomheder at arbejde målrettet med at styrke deres organiske synlighed på Google.

Hvorfor få hjælp af en SEO-specialist?

seo-ranking-faktorer

Det kræver en vedholdende strategisk indsats at opnå og bevare gode placeringer på Google.

Når Google vurderer din hjemmeside, ser de på mange forskellige elementer. Search Engine Land udgiver hvert år et periodisk system, der viser de vigtigste SEO-faktorer.

Det er disse faktorer, der indgår i den professionelle SEO, jeg tilbyder.

Det kræver en del at følge med i udviklingen indenfor SEO. Og det kræver overblik, viden og erfaring at søgeoptimere en hjemmeside, så det giver mærkbare resultater.

For mange virksomheder er den bedste løsning derfor at få hjælp til SEO af en erfaren specialist.

Skal jeg hjælpe dig med din SEO-indsats?

Vil du slippe for grå hår i hovedet over din SEO-indsats (eller din mangel på SEO)?

Så er det her, jeg kommer ind i billedet.

Jeg brænder for at øge din synlighed på Google og dit salg.

Min drivkraft er at skabe resultater, som du kan mærke på din bundlinje.

Kan jeg garantere dig bestemte lukrative placeringer på side 1 på Google?

Nej, det kan jeg ikke. Der er så mange parametre i spil, at garantier i min optik er uprofessionelt.

Googles magt er stor. Algoritmen, der afgør din placering, blev ifølge Google selv opdateret hele 3.620 gange i 2019.

Mange af opdateringerne er mindre justeringer. Andre er store ”core-opdateringer”, hvor Google laver større ændringer i algoritmen.

SEO er derfor en fortløbende proces, hvor vi gennem en langsigtet og vedholdende indsats arbejder frem imod at opnå og bevare de ønskede resultater.

Hvor meget, der skal til, for at du opnår de ønskede placeringer, afhænger bl.a. af:

  • Din branche
  • Antallet af konkurrenter
  • Hvor ”stærke” Google opfatter dine konkurrenter, som bl.a. inkluderer begrebet E-A-T (Ekspertise, Autoritet og Troværdighed)
  • Hvor meget dine konkurrenter har investeret i SEO-tekster, content marketing, linkbuilding og i den generelle SEO-indsats.

Som SEO-specialist og tekstforfatter arbejder jeg med:

  • 1 Professionelt og relevant indhold (herunder professionelle SEO-tekster og eventuelle blogindlæg)
  • 2 Et gennemarbejdet SEO-fundament (fagtermer som H-tags, title, metadescription, ALT-tekst, interne links og struktureret data kommer her i spil)
  • 3 En teknisk velfungerende, hurtig, sikker og mobilvenlig hjemmeside, som Google kan læse og indeksere
  • 4 Indgående links, hvor andre hjemmesider peger på din hjemmeside
  • 5 Opbygning og kontinuerlig styrkelse af dit brand og hjemmesidens autoritet (E-A-T = Ekspertise, Autoritet og Troværdighed)

God SEO kræver viden og overblik

Jeg taler ofte med soloselvstændige og mindre virksomheder, der river sig i håret, fordi de ved, at SEO er vigtigt. Men hvordan skal de gribe det an, og hvordan skal de finde tiden til at få det gjort?

En af mine fornemmeste opgaver som din SEO-specialist er at løfte SEO-læsset fra dine skuldre.

Når du samarbejder med mig, så slipper du for at bruge din kostbare tid på at sætte dig ind i alle detaljerne og følge med i den til tider hektiske udvikling indenfor søgemaskineoptimering.

Jeg styrer processen for dig. Både den indledende optimering og den fortløbende indsats, der er nødvendig for at bevare gode placeringer.

Hvis du foretrækker at gøre dele af SEO-arbejdet selv, så kan du bruge mig til SEO-rådgivning og sparring.

Nogle elementer i SEO-arbejdet er lettere at gå til end andre. Men faktum er, at søgemaskineoptimering er i konstant forandring. Og det kræver mere og mere at følge med i udviklingen.

Mine kunder siger:

Foto af Lene Kryger. Anbefaler SEO-specialist Berit Bai. beritbai.dk

Da jeg kontaktede Berit Bai, var jeg ved at gå op i limningen.

Jeg havde gennem et stykke tid lagt mange penge hos en anden leverandør i forsøget på at få en professionel hjemmeside og blive synlig på Google. Men jeg kunne ikke se, mærke eller høre, at det gav nogle kunder eller bare interesse. Jeg var kun synlig på mit firmanavn - ikke på mine behandlinger.

Jeg havde ikke nok kunder og vidste ikke, hvor og hvordan jeg skulle gøre opmærksom på mig selv. Og jeg følte mig meget utryg, om det overhovedet var muligt at få en klinik op at stå på fuld tid. 

Efter Berit har omskrevet alle teksterne på min hjemmeside og lavet SEO, er min situation helt anderledes. Jeg er nu synlig på Google på alle mine behandlinger, og min kalender er booket op to uger frem.

Jeg hører ofte, at jeg er blevet en eftertragtet dame, da det kan være svært at få tid.

Samarbejdet med Berit Bai har betydet, at jeg nu er helt tryg omkring fremtiden i min klinik.

Jeg giver Berit Bai 5 stjerner uden at overdrive et eneste gram stjernestøv.

Lene Kryger

Indehaver af Naturli' Behandling
www.naturli-behandling.dk

SEO-specialist og tekstforfatter => Du får to specialer i én leverandør

SEO specialist Berit Bai, beritbai.dk

Professionel tekstforfatning og SEO er meget tæt forbundet.

Det er samspillet mellem et solidt SEO-fundament og de gode SEO-tekster, der skaber:

  1. Øget synlighed på Google
  2. Flere besøg på din hjemmeside
  3. Øget konvertering (salg, bookinger, kontakt etc.)

Da jeg mestrer både tekstarbejdet og det mere tekniske SEO, behøver du kun at kommunikere med én leverandør.

Det er mig, der løser alle opgaver - og al kontakt sker direkte med mig.

Du er altid velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende snak om din hjemmeside.

Send mig en mail på berit@beritbai.dk, så vender jeg hurtigt tilbage til dig.

Hvorfor er en søgeordsanalyse helt essentiel for god SEO?

Scroll til toppen
Copy link
Powered by Social Snap