Mit speciale som erfaren tekstforfatter er at skrive professionelle SEO-tekster til din hjemmeside.
Formålet med SEO-teksterne er at øge din synlighed på Google og styrke din konvertering, så endnu flere vælger at købe, booke tid, tilmelde sig eller kontakte dig.
SEO-tekster med forskellige formål
Jeg skaber resultater for mine kunder med to slags SEO-tekster:
- SEO-tekster til din hjemmeside, der præsenterer og sælger dine ydelser eller produkter (kaldes også landingssider eller salgssider)
- Søgeoptimerede artikler og blogindlæg som en del af en professionel content marketing-strategi
Professionelle SEO-tekster bygger på en grundig søgeordsanalyse

Det kan siges ret enkelt.
Teksterne på dine landingssider/salgssider skal søgeordsoptimeres, hvis du vil være synlig med dine ydelser og produkter på Google.
Det kræver, at teksterne er skrevet med udgangspunkt i en grundig søgeordsanalyse.
Under søgeordsanalysen afdækker jeg, hvilke søgeord og søgefraser indenfor din branche som folk rent faktisk søger på. Og jeg vurderer, hvor stor konkurrencen er på de forskellige søgeord.
Når det kommer til at finde relevante søgeord, så fungerer det absolut ikke med gætværk. Vi har brug for holdbare data.
Jeg bruger derfor flere forskellige professionelle SEO-værktøjer (fx Ahrefs, KWFinder, Accuranker og Google Search Console) til søgeordsanalysen, så den bliver så præcis som muligt.
De 5 elementer, jeg altid indarbejder i en SEO-tekst
Mine kunder siger:

Arbejdsprocessen ved SEO-tekster
Arbejdsprocessen i forbindelse med SEO-tekster foregår som regel på følgende måde:
FAQ - Ofte stillede spørgsmål til SEO-tekster
Du modtager SEO-teksten som et Word-dokument med angivelse af:
- H-tags (overskrifter)
- Title og metadescription (den tekst, vi ønsker, at Google skal vise i søgeresultatet)
- Anbefalet webadresse (url). Fx dinside.dk/din-ydelse-by/
- Eventuelle relevante udgående links til kilder
- Anbefalet placering af call-to-action knapper med tekst, der opfordrer til klik/handling
Jeg anbefaler altid, at vi tilretter dine interne links, når en ny tekst lægges på din hjemmeside.
Interne links er de links, der forbinder de forskellige sider på din hjemmeside. Interne links er et vigtigt SEO-element, som skal implementeres på den helt rigtige måde.
Forkert implementerede interne links kan føre til ”søgeordskannibalisme”, hvor du kommer til at bekrige dig selv på vigtige søgeord.
Dette er en tillægsydelse, da omfanget af denne opgave er meget afhængigt af størrelsen på din hjemmeside og din eksisterende interne linkstruktur.
Hvis du ikke har overblik over, hvordan du laver interne links på den rigtige måde, så anbefaler jeg, at du lader en SEO-specialist lave dette arbejde.
Når du eller din webmaster har lagt teksten op på sitet, tjekker jeg, om alle de inkluderede SEO-elementer er implementeret rigtigt.
Der kan nemt ske små fejl under opsætning af en tekst, så mit eftertjek er din sikkerhed for, at du får det fulde udbytte af din SEO-tekst.
Hvis du ikke har en webdesigner tilknyttet, og du ikke selv vil bøvle med at lægge teksten op, så kan jeg i nogle tilfælde gøre det for dig.
Det kræver, at din hjemmeside er designet i WordPress, og at du benytter en professionel page-builder til opsætning af indholdet.
Jeg er ikke webdesigner, men jeg har meget stor erfaring med at opsætte indhold på WordPress-hjemmesider.
Nej, det kan jeg ikke.
Enkelte SEO-tekster isoleret - uden andet SEO-arbejde på hjemmeside, giver yderst sjældent gode placeringer.
Teksterne er meget vigtige. Men gode placeringer på Google opstår gennem et samspil af mange forskellige faktorer.

Knivskarp og professionel tekst til din hjemmeside er mit speciale
SEO-tekster til dine salgssider - eller søgeordsoptimerede blogindlæg og online artikler som en del af din content-strategi.
Jeg kan levere det hele.
Send mig en mail på berit@beritbai.dk, så tager vi dialogen derfra.
