Vil du være synlig på Google, så kommer du ikke udenom de velskrevne SEO-tekster.
SEO-tekster er tekster til din hjemmeside, som er skrevet med udgangspunkt i udvalgte søgeord, som er relevante for din virksomhed.
Når jeg som erfaren SEO-tekstforfatter skriver professionelle SEO-tekster, så er formålet:
SEO-tekster med forskellige formål
Jeg skaber resultater for mine kunder med to slags SEO-tekster:
Professionelle SEO-tekster bygger på en grundig søgeordsanalyse
Det kan siges ret enkelt.
Teksterne på dine landingssider/salgssider skal søgeordsoptimeres, hvis du vil være synlig med dine ydelser og produkter på Google.
Det kræver, at teksterne er skrevet med udgangspunkt i en grundig søgeordsanalyse.
Under søgeordsanalysen afdækker jeg, hvilke søgeord og søgefraser indenfor din branche som folk søger på. Og jeg vurderer, hvor stor konkurrencen er på de forskellige søgeord.
Når det kommer til at finde relevante søgeord, så fungerer det absolut ikke med gætværk. Vi har brug for holdbare data.
Jeg bruger derfor flere forskellige professionelle SEO-værktøjer (fx Ahrefs, KWFinder, Accuranker og Google Search Console) til søgeordsanalysen, så den bliver så præcis som muligt.
De 5 elementer, jeg altid indarbejder i en SEO-tekst
Mine kunder siger:
Arbejdsprocessen ved SEO-tekster
Arbejdsprocessen i forbindelse med SEO-tekster foregår som regel på følgende måde:
Fagligt input til SEO-teksterne, du bestemmer hvordan
For at kunne skrive præcise og målrettede tekster har jeg brug for fagligt input fra dig eller dine medarbejdere.
I er eksperterne.
Det er dig/jer, som kunden skal kunne høre og mærke i teksterne.
Nogle foretrækker at sende mig en basistekst eller en række noter, som jeg kan arbejde ud fra.
Andre er vant til at kommunikere deres budskaber mundtligt og foretrækker, at jeg interviewer dem, eller at de indtaler en lydfil.
Du afleverer dine input til mig på den måde, der fungerer bedst for dig.
FAQ - Ofte stillede spørgsmål til SEO-tekster
Du modtager SEO-teksten som et Word-dokument med angivelse af:
- H-tags (overskrifter)
- Title og metadescription (den tekst, vi ønsker, at Google skal vise i søgeresultatet)
- Anbefalet webadresse (url). Fx dinside.dk/din-ydelse-by/
- Eventuelle relevante udgående links til kilder
- Anbefalet placering af call-to-action knapper med tekst, der opfordrer til klik/handling
Jeg anbefaler altid, at vi tilretter dine interne links, når en ny tekst er lagt på din hjemmeside.
Interne links er de links, der forbinder de forskellige sider på din hjemmeside. Interne links er et vigtigt SEO-element, som skal implementeres på den helt rigtige måde.
Forkert opsatte interne links kan føre til ”søgeordskannibalisme”, hvor du kommer til at bekrige dig selv på vigtige søgeord.
Dette er en tillægsydelse, da omfanget af denne opgave er meget afhængigt af størrelsen på din hjemmeside og din eksisterende interne linkstruktur.
Hvis du ikke har overblik over, hvordan du laver intern linkbuilding på den rigtige måde, så anbefaler jeg, at du lader en SEO-specialist lave dette arbejde.
Når du eller din webmaster har lagt teksten op på sitet, tjekker jeg, om alle de inkluderede SEO-elementer er implementeret rigtigt.
Der kan nemt ske små fejl under opsætning af en tekst, så mit eftertjek er din sikkerhed for, at du får det fulde udbytte af din SEO-tekst.
Hvis du ikke har en webdesigner tilknyttet, og du ikke selv vil bøvle med at lægge teksten op, så kan jeg i nogle tilfælde gøre det for dig.
Det kræver, at din hjemmeside er designet i WordPress, og at du benytter en professionel page-builder til opsætning af indholdet.
Jeg er ikke webdesigner, men jeg har meget stor erfaring med at opsætte indhold på WordPress-hjemmesider.
Nej, det kan jeg ikke.
Enkelte SEO-tekster isoleret - uden andet SEO-arbejde på hjemmeside, giver yderst sjældent topplaceringer.
Teksterne er meget vigtige. Men gode placeringer på Google opstår gennem et samspil af mange forskellige faktorer.
Professionelle SEO-tekster, der skaber synlighed og salg
SEO-tekster mit speciale.
Når jeg arbejder med en SEO-tekst, trækker jeg både på min erfaring som tekstforfatter og SEO-specialist.
Jeg ved med andre ord, hvad der skal til, for at en tekst performer godt på Google.
Skal vi tage en uforpligtende snak, så send mig en mail på berit@beritbai.dk, så ringer jeg dig op.